Od 24. dubna 2023 se spustí další regionální filmová kancelář v České republice. Jihočeská centrála cestovního ruchu zakládá Jižní Čechy Film Office, čímž se počet regionálních míst pro filmaře zvýší na dvanáct.
V Jihočeském kraji vzniká regionální kancelář pro filmovou tvorbu
V celosvětovém měřítku jsou filmové kanceláře obvyklými institucemi, které pomáhají filmovým štábům v lepší orientaci v místním regionu. Tyto kanceláře propojují filmaře s úřady a místní infrastrukturou, pomáhají jim se zorientovat v místních vyhláškách a mají dobře zmapované lokace a veškeré služby, které filmaři mohou využívat při své práci. Dále se podílejí na medializaci výsledného díla. Výsledkem činnosti regionálních kanceláří může být posílení místní ekonomiky, protože filmový štáb může využívat místní služby kdekoli, kde se usadí, a tedy pomoci místním podnikům. Filmový štáb lze přirovnat k tvořivé továrně, která využívá místních služeb.
Jihočeská filmová kancelář právě začala svou činnost a bude hrát důležitou roli v propagaci Jihočeského kraje jako atraktivní destinace pro filmové natáčení. Filmoví producenti určitě ocení výbornou dostupnost dopravy a vysoký standard poskytovaných služeb.
V minulosti se filmaři již často rozhodli natáčet své projekty v jižních Čechách a vybrali si místní scenérie. Mezi nejznámější patří například Zlatovláska, Babovřesky, Čertova nevěsta, Drahé tety a já, Iluzionista (USA, režie: Neil Burger), Johanka z Arku (FR, režie: Luc Besson) nebo seriál Místo zločinu České Budějovice.
Zdroj fotografií: Jihočeská centrála cestovního ruchu
„Filmová produkce často do regionu přinese miliony korun už samotnou svou přítomností. Natáčecí štáby bydlí v hotelech, stravují se, najímají si dopravu, místní štáby, řemeslníky, herce, komparsisty, pronajímají lokace, techniku, nakupují materiál atd. Jedná se o přímý ekonomický přínos natáčení pro lokální malé a střední podniky. Nelze přehlédnout ani další zásadní výhodu – podporu cestovního ruchu a propagaci regionu. Turisté rádi navštěvují místa ze svých oblíbených pořadů, která může filmová kancelář pomoci propagovat. Filmové kanceláře tím pádem hrají klíčovou roli při podpoře místní ekonomiky,“ uvádí hejtman Jihočeského kraje, Martin Kuba.
Regionální filmová kancelář má také přehled o ubytovacích kapacitách a je schopná doporučit nejvhodnější ubytování podle velikosti štábu a lokace. „Důkladná znalost prostředí a rozšiřování databáze lokací jsou zásadní. I z tohoto důvodu byla nejlepší volbou pro zastřešení Jihočeská centrála cestovního ruchu, která propaguje jižní Čechy jako turistickou destinaci, a tudíž Jihočeský kraj zná velice dobře. Cílem je, aby se čeští i zahraniční diváci mohli dívat na více filmů a seriálů, které se budou odehrávat v krásné jihočeské krajině, nebo v našich poutavých městech či památkách,“ doplňuje František Talíř, první náměstek hejtmana.
Jihočeský kraj zavedl dotační program na podporu audiovizuální tvorby, aby motivoval lidi k využívání jihočeských služeb. Individuální dotace jsou každoročně vypisovány pro následující rok. Jižní Čechy Film Office bude v těsném kontaktu s lidmi z filmové branže a bude reagovat na jejich požadavky, aby byli všichni spokojeni. Patrik Červák, vedoucí Odboru kultury a památkové péče, to podrobně upřesňuje.
Hana Kabashi, která má bohaté zkušenosti z mnoha oblastí cestovního ruchu, bude v čele Jižní Čechy Film Office. V loňském roce absolvovala školení v Czech Film Commission, oddělení Státního fondu kinematografie, které dlouhodobě podporuje vznik regionálních kanceláří. „Na spolupráci se velmi těšíme, filmová kancelář zde dlouhá léta chyběla, každý rok evidujeme množství dotazů ze strany lokačních manažerů a producentů právě na podmínky natáčení na různých jihočeských lokacích. Hanka má veškeré předpoklady pro to, aby byla perfektní spojkou mezi filmaři a krajem,“ říká vedoucí Czech Film Commission Pavlína Žipková.
„Činností naší filmové kanceláře bude hlavně poskytování asistence produkčním a lokačním společnostem, chceme se stát skutečným film friendly krajem. Informace z tiskové zprávy Státního fondu kinematografie z ledna letošního roku uvádějí rekordní počet žádostí o registraci nových pobídkových projektů a náš cíl nyní bude, aby část těchto projektů dorazila k nám, do Jihočeského kraje,“ uvádí ředitel JCCR Petr Soukup.
Zdroj: Jihočeský kraj
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Business Mixer Česko-německé obchodní a průmyslové komory v Českých Budějovicích
Osobní kontakty jsou často klíčové k novým obchodním příležitostem – zejména na regionální úrovni. S cílem podpořit Váš business a Vaše kontakty v regionech ČR pořádá Česko-německá obchodní a průmyslo...
Podnikatelky v Evropě brzdí byrokracie, nedostatek financí a potíže se skloubením práce a rodiny
Podnikatelky v Evropě nejvíce brzdí byrokracie, obtížný přístup k financím a složité skloubení práce s rodinou. Potvrzuje to nový průzkum Eurochambres a UN Women, do kterého se zapojily i české podnik...
Firmy zvládly druhé pololetí 2024 lépe, než se čekalo. Malé podniky táhly nahoru, velké brzdil export
České firmy zvládly druhé pololetí loňského roku lépe, než se očekávalo. Třetina podniků zaznamenala zlepšení své situace, téměř polovina (44 %) stagnaci a pouze 23 % hlásí zhoršení. Přes turbulentní ...