Projekt má zvýšit povědomí o menších podnicích a živnostnících v ČR. Letošní ročník bude probíhat od nynějška až do půli října, přičemž nabídne desítky byznysových setkání či workshopů. Firmy se mohou do iniciativy průběžně hlásit a připravit nejrůznější akce pro veřejnost.
Startuje druhý ročník iniciativy Velký týden malých firem
Druhý ročník celorepublikové iniciativy Velký týden malých firem startuje. Klade si za cíl zvýšit povědomí o důležitosti malých podniků a živnostníků v české ekonomice, upozornit na jejich problémy a přispět ke zlepšení podnikatelského prostředí.
Iniciativa nabídne v průběhu roku po celé České republice desítky akcí, na nichž mohou podnikatelé i odborníci načerpat inspiraci, know-how a kontakty. Celý seriál akcí pak vyvrcholí ve dnech 13. až 19. října, kdy proběhne samotný Velký týden malých firem.
Letošní ročník byl dnes oficiálně zahájen na festivalu DoToho! v Olomouci, kde se setkali podnikatelé a další osobnosti nejen z Olomouckého kraje.
Velký týden malých firem je otevřený všem podnikatelům, kteří chtějí posílit vztah se zákazníky nebo se propojit s dalšími byznysmeny z různých oborů a regionů. Firmy, které se do iniciativy přihlásí, se stanou mimo jiné součástí interaktivní mapy zapojených podniků. Dále získají vlastní firemní vizitku na webu projektu.
Letos chtějí organizátoři také ještě víc ocenit ty nejaktivnější firmy. Novinkou bude vyhlašování „Firmy týdne“, které symbolicky upozorní na inspirativní zapojení, kreativní nápady a poctivou práci malých podniků.
Dalším benefitem může být medializace některých zajímavých projektů. Na té se jako jeden z mediálních partnerů iniciativy bude podílet stejně jako v loňském ročníku také podnikatelský portál BusinessInfo, který přinese v průběhu roku profily různých zajímavých firem a živnostníků z regionů i větších měst.
Loni se zapojilo na šest stovek firem
Nápad, který přišel spontánně v loňském roce, na sebe brzy upoutal vlastně větší pozornost, než organizátoři prvotně předpokládali. Do prvního ročníku se tak nakonec zapojilo přes 600 malých firem a každá z nich připravila vlastní originální aktivitu, která nějakým způsobem souvisela s podnikáním příslušného podniku.
Například společnost Kotmel Instalatéři připravila loni pro kutily z řad veřejnosti workshop Instalatéřina v kuchyni, kde si mohli zájemci přímo v prostorách firmy vyzkoušet třeba svařování plastového potrubí.
Módní značka La Femme MiMi zase pozvala do svého salonu zájemce, kteří si měli přinést staré oblečení s tím, že si ho ve spolupráci se zkušenými švadlenami vylepší. Podobných originálních akcí proběhlo loni po celé republice desítky. Letos se očekává ještě větší zájem firem i veřejnosti i s ohledem na to, že tentokrát půjde program ročníku napříč půlročním období, zatímco loni byl v zásadě koncentrován jen do krátkého období na podzim.
Iniciativu už loni podpořily i známé osobnosti z byznysu a veřejného života – mimo jiné prezident Petr Pavel, Simona Kijonková, Tomáš Vala nebo Antonín Kokeš. Záštitu projektu poskytují coby spoluzakladatelé a hlavní partneři společnosti Mastercard a DoToho!
Zdroj: www.velkytydenmalychfirem.cz
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Podnikatelky v Evropě brzdí byrokracie, nedostatek financí a potíže se skloubením práce a rodiny
Podnikatelky v Evropě nejvíce brzdí byrokracie, obtížný přístup k financím a složité skloubení práce s rodinou. Potvrzuje to nový průzkum Eurochambres a UN Women, do kterého se zapojily i české podnik...
Firmy zvládly druhé pololetí 2024 lépe, než se čekalo. Malé podniky táhly nahoru, velké brzdil export
České firmy zvládly druhé pololetí loňského roku lépe, než se očekávalo. Třetina podniků zaznamenala zlepšení své situace, téměř polovina (44 %) stagnaci a pouze 23 % hlásí zhoršení. Přes turbulentní ...
Nemovitosti a podnikání – klíčové otázky, které by měl každý podnikatel zvážit
Nemovitosti a podnikání spolu úzce souvisí, protože správná volba komerčních prostor může zásadně ovlivnit úspěšnost firmy. Ať už jde o kanceláře, prodejny, sklady nebo výrobní haly, dobře zvolená lok...