Aktuality

Jihočeský kraj bodoval v tradiční anketě Kraj mého srdce. Úspěšná umístění potvrzují i stoupající počet ubytovaných osob v Jihočeském kraji

22. březen 2023
Cestovní ruch Podpora podnikání

Dne 17. března 2023 se konala již tradiční anketa Kraj mého srdce za minulý rok. Jižní Čechy pokračují v úspěšném marketingovém téma „Jižní Čechy opravdová láska“. Výsledky ankety se zrcadlí i v datech Českého statistického úřadu, podle kterého stoupl počet ubytovaných v Jihočeském kraji o 30 % oproti roku 2021.

 

„Děkujeme všem hlasujícím, kterých bylo letos opět mnoho. Ceníme si přízně všech, kteří mají jižní Čechy rádi a dají si tu práci pro nás hlasovat. I nadále se snažíme intenzivně zvyšovat nabídku a kvalitu služeb pro všechny návštěvníky, a zejména pro oblast karavaningu, který je už druhým rokem podporován krajskými dotačními programy,“ komentoval výsledek jihočeský hejtman Martin Kuba. Jihočeský kraj skončil o 0,6 % za Jihomoravským krajem v celkovém počtu získaných hlasů, ale přesto si letos odnáší nejvíce pomyslných medailí. V kategorii oblíbených letních destinací a dovolených s dětmi se stal vítězem a zlatou medaili získal také za nabídku památek a historických míst.

 

V jakých kategoriích se soutěžilo

Hodnotilo se osm kategorií, a to nabídka lázeňských a wellness aktivit, folklorní či tradiční události, zimní dovolená, možnosti trávení času v sedle na koňském hřbetě či možnosti adrenalinového využití. V těchto kategoriích neskončil hůře než třetí. „To je opravdu skvělá vizitka našeho kraje, který má co nabídnout velmi širokému okruhu návštěvníků,“ shrnul první náměstek hejtmana František Talíř.

1. Místo v kategorii KAM NA VÝLETY S DĚTMI                                                   

1. Místo v kategorii KAM NA LETNÍ DOVOLENOU, PĚŠÍ A CYKLO

1. Místo v kategorii KAM NA PAMÁTKY A HISTORICKÁ MÍSTA

2. Místo v kategorii KAM NA KONĚ A KOŇSKÉ STEZKY

 

2. Místo v kategorii KAM ZA FOLKLOREM A TRADICEMI

2. Místo v kategorii KAM DO LÁZNÍ A WELLNESS

 

3. Místo v kategorii KAM NA ZIMNÍ DOVOLENOU

3. Místo v kategorii KAM ZA ZÁŽITKEM A ADRENALINEM

 

Skvělé umístění je i díky projektům

Výsledky v jednotlivých kategoriích ukazují, že směřování k podpoře aktivit pro celou škálu návštěvníků je správnou cestou, jak na trhu cestovního ruchu uspět. „Výborná umístění pro mě představují hlavně poděkování celému týmu, který pracuje na krátkodobých i strategických projektech s prvořadým cílem pomoci jihočeským podnikatelům v cestovním ruchu. Je to povzbuzení pro naši další práci,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Petr Soukup.

„Jižní Čechy pokračují v úspěšném marketingovém téma „Jižní Čechy opravdová láska“ a tato snaha se vyplácí. Do jihočeského kraje se dá totiž lehce a natrvalo zamilovat a umí nabídnout každému návštěvníkovi právě to, po čem touží. Na své si přijdou rodiny s dětmi, senioři, aktivní sportovci, adrenalinoví nadšenci, milovníci historie i ti, kteří hledají relax a odpočinek. Samozřejmostí je atraktivní celoroční program a kvalitní služby ve spolupráci s jihočeskými podnikateli,“ doplňuje Jana Píchová, manažerka marketingu JCCR.

 

Roste turismus na jihu Čech

Výsledky ankety korespondují s dlouhodobě rostoucím trendem turistické návštěvnosti, což potvrzují i data Českého statistického úřadu (ČSÚ). Podle statistik z hromadných ubytovacích zařízení se loni na jihu Čech ubytovalo o 30 % více návštěvníků než v předchozím roce. Současně se o 17 % zvýšil počet domácích návštěvníků, kteří si pro svou dovolenou vybrali právě Jihočeský kraj z celé České republiky.

 

Kdy bylo vyhlášení a kdo jej pořádal

Oficiální vyhlášení výsledků ankety Kraj mého srdce za rok 2022 a předání cen vítězům se konalo 17. března 2023 v rámci 31. ročníku mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World a Region World. Jižní Čechy se zde prezentovaly v návaznosti na tradice s heslem “Vzpomínky nestárnou“. „Stánek stylizovaný do 70. let minulého století, kterému dominoval retro karavan a další rekvizity z této doby, upoutal pozornost mnoha návštěvníků včetně odborné veřejnosti,“ přibližuje atmosféru Tereza Procházková, vedoucí oddělení Domácího cestovního ruchu JCCR.

Pořadatelem ankety je redakce KAM po Česku ve spolupráci s veletržní správou ABF, a. s., a pod záštitou Asociace krajů České republiky.

 

Zdroj: Jihočeská centrála cestovního ruchu


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

28. březen 2025
Podpora podnikání

Soutěž Firma roku a Živnostník roku odstartovala

Čeká nás jubilejní 20. ročník podnikatelských soutěží. Přihlásit se můžete právě teď!

Přečíst celý článek
27. březen 2025
Podpora podnikání

Konzultační den pro firmy a podnikatele z Jihočeského kraje

Poradíme Vám s aktuální nabídkou dotačních titulů a dalších možností veřejné podpory

Přečíst celý článek
24. březen 2025
Podpora podnikání

Salon Future: Connecting Startup Ecosystems

Jménem Vienna Business Agency Vás srdečně zveme na avizovaný pátý ročník akce Salon Future: Connecting Startup Ecosystems, která se uskuteční 12. května 2025 v 14:00 ve Vídni, v rámci akce ViennaUP 20...

Přečíst celý článek