Události

Whistleblowing a ochrana oznamovatelů - nové povinnosti

Vhodné pro
Controlling Majitele a jednatele Top management
Na školení Vám představíme novou právní úpravu o ochraně oznamovatelů (tzv. whistleblowing zákon) a vyplývající nové povinnosti pro všechny společnosti s alespoň 25 zaměstnanci a veřejné zadavatele. Tato legislativa ukládá do konce března 2022 povinnost společnostem zavést postupy pro přijímání a vyřizování oznámení protiprávních jednání, vyškolit zaměstnance a zajistit ochranu osobních údajů oznamovatelů. Představíme Vám také možnosti automatizovaného nástroje, který lze použít k implementaci povinností do praxe a současně jej využít jako efektivní nástroj řízení rizik a podvodů.

Program

  • Právní úprava: směrnice a návrh zákona o ochraně oznamovatelů
  • Vysvětlení klíčových pojmů a povinností: povinné subjekty, vnitřní oznamovací systém, oznamovatelé, ochrana před odvetnými opatřeními, oznámení - způsoby podání, správa, šetření a vyřizování oznámení, lhůty, příslušná osoba, uchování a ochrana údajů, podání oznámení u Ministerstva spravedlnosti, podmínky pro uveřejnění oznámení, sankce
  • Doporučení pro implementaci a zmírnění rizik
  • Možnosti automatizace procesu prostřednictvím etické linky jako spolehlivého a nákladově efektivního řešení
  • Otázky a odpovědi
Seminář je určen generálním či finančním ředitelům, controllerům, compliance a ethics officerům, prošetřovatelům podezření na protiprávní jednání a interním auditorům.

Podmínky účasti:
Přihlášku můžete stornovat nejpozději 7 dnů před konáním semináře. Při odhlášení účastníka méně než 7 dnů před akcí účtujeme 100 % částky za kurz. Organizace může na seminář dle potřeby vyslat náhradníka. 
 
Setkání se bude konat prezenčně v sídle Jhk za dodržení podmínek, které vycházejí z mimořádného opatření MZ ČR.
Berte prosím na vědomí, že je potřeba použít po celou dobu konání akce ochranný prostředek dýchacích cest (nos, ústa), kterým je respirátor nebo obdobný prostředek a zároveň je potřeba mít potvrzení o splnění podmínky pro vstup na akce. Seznam podmínek umožňující vstup je k dispozici zde.
Upozorňujeme, že testy nezajišťujeme.

 

Lektor

Stanislav Klika

Head of Risk Advisory Services, pracuje v BDO od roku 2016 a od roku 2019 vede oddělení Risk Advisory Services.
Stanislav se zaměřuje na řízení rizik, vnitřní kontroly, interní audit, externí hodnocení kvality interního auditu a forenzní audit. V oblasti compliance se specializuje na ochranu osobních údajů, ochranu oznamovatelů a prevenci praní špinavých peněz. Pracoval na řadě auditních a poradenských projektů v České republice, Slovensku, Polsku nebo v Maďarsku. Získal bohaté zkušenosti v oblasti systémů vnitřní kontroly jako tvůrce právních předpisů pro vnitřní kontrolu a interní audit. Stanislav nabyl profesionální zkušenosti s interním auditem jako specialista interního auditu a vedoucí interního auditu. Je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity. Hovoří česky, anglicky a německy.
 

Datum a čas Čtvrtek 14. 10. 2021
09:00 - 11:00
Přidat do kalendáře
Místo Velká zasedací místnost v sídle Jhk
Husova 9, České Budějovice
Cena Pro členy Jhk: 600 Kč*
Pro ostatní: 1 200 Kč*

(* bez DPH)
Kapacita Akce proběhla
Garant akce
Zemanová Lenka
zemanova@jhk.cz
+420 602 502 671
Sdílet
Zpět
Zpracováváme soubory cookies. Pomáhají nám ke správnému fungování webové stránky, k poskytování funkcí sociálních sítí, personalizaci obsahu a inzerce a k analýzám její návštěvnosti. Používáním webu souhlasíte s jejich užitím.