Události

Nová pravidla pro E-COMMERCE

Vhodné pro
Obchodní manažery Online marketing
Dne 1. července 2021 začne platit velké množství změn směrnice 2006/112/ES a prováděcího nařízení Rady 282/2011, které zcela zásadním způsobem ovlivní pravidla pro DPH použitelná na přeshraniční elektronické obchodování mezi podniky a konečným spotřebitelem (business to consumer, resp. „B2C“).

Zveme Vás proto na webinář s názvem "NOVÁ PRAVIDLA PRO E-COMMERCE", kde se dozvíte, jaké změny Vás čekají a jak se na ně připravit. 

Nová pravidla vycházejí především z následujících hlavních změn:
  • zrušení prahové hodnoty pro prodej zboží na dálku uvnitř EU (zasílání zboží nebo-li „distance selling“) dle jednotlivých členských států a její nahrazení novou unijní prahovou hodnotou 10 000 EUR
  • rozšíření zvláštního režimu jednoho správního místa (Mini One Stop Shop, resp. „MOSS“) na prodej zboží na dálku uvnitř EU i na určitá domácí dodání zboží realizovaná platformami, tržišti apod. (One Stop Shop, resp. „OSS“)
  • zavedení právní fikce, dle které podnik, který usnadňuje za určitých podmínek dodání zboží prostřednictvím on-line elektronického rozhraní (tržiště, platforma, portál apod.), je sám považován za osobu, která zboží obdržela a zároveň dodala (tento podnik se stává pro účely DPH „domnělým“ dodavatelem a vzniká mu obvykle povinnost přiznat daň z dodání konečnému spotřebiteli)
  • úprava pravidel pro přiřazení přepravy v rámci obchodů realizovaných prostřednictvím „domnělého“ dodavatele
  • zrušení osvobození od DPH při dovozu malých zásilek v hodnotě do 22 EUR
  • zavedení zvláštního dovozního režimu pro zboží dovezené ze zemí mimo EU, jehož vlastní hodnota nepřesahuje 150 EUR (Import One Stop Shop, resp. „IOSS“)
  • zavedení zvláštního režimu pro přiznání a odvod DPH při dovozu zboží v zásilkách o hodnotě nepřevyšující 150 EUR
  • úprava celních postupů při dovozu zboží v zásilkách o hodnotě nepřevyšující 150 EUR
  • zavedení nových záznamních / evidenčních povinností, které se budou týkat podniků usnadňujících dodání zboží a služeb pomocí elektronického rozhraní

Organizace

Webinář bude probíhat online v platformě Zoom. Každému účastníkovi přijdou instrukce k připojení na online událost den před konáním webináře na email.

Platební údaje Vám budou zaslány po odeslání Vaší závazné přihlášky na událost. Při odhlášení účastníka méně než 7 dnů před začátkem akce účtujeme 100% částky. Při neúčasti na webináři poplatek nevracíme - organizace může na webinář dle potřeby vyslat náhradníka. 
 
 

Lektor

Marek Reinoha

Poradce v oblasti cel a unijního obchodu. Poradenské služby pro subjekty zahraničního obchodu, se zaměřením na oblasti provádění obchodních operací v zahraničním obchodě z pohledu uplatňování DPH a SPD, aplikace celních předpisů a vykazování Intrastatu.

Datum a čas Pondělí 21. 06. 2021
15:30 - 18:00
Přidat do kalendáře
Místo Zahraniční oddělení Jhk, Online v platformě Zoom
Cena Pro členy Jhk: 750 Kč
Pro ostatní: 950 Kč
Kapacita Akce proběhla
Garant akce
Kučerová Šárka
kucerova@jhk.cz
+420727966254
Sdílet
Zpět