Události

INTRASTAT - změny účinné od 1.1.2022

Vhodné pro
Obchodní manažery Pracovníky výroby

Seminář je zaměřen na prezentaci pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT definovaných Nařízení vlády č. 333/2021 Sb. k provedení některých ustanovení celního zákona v oblasti statistiky, které s účinnosti od 1.1.2022 nahrazuje Nařízení vlády č. 244/2016 Sb., v návaznosti na předpisy Evropské unie.

Na semináři budou prezentována pravidla vykazování při provádění různých druhů obchodních operací, postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží, pravidla provádění oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT a další aspekty vykazování včetně jejich provázanosti na uplatňování DPH.

Cílem semináře je přinést účastníkům:

  • přehled základních pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT při realizaci různých obchodních transakcí
  • definici jednotlivých vykazovaných údajů
  • informace o provázanosti vykazování na uplatňování DPH

Program

  1. Definice vnitrounijního ochodu se zbožím a základních pravidel jeho provádění.
  2. Základní předpisy upravující vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT, základní pojmy.
  3. Nová definice referenčního období.
  4. Definice předmětu vykazování, tzn. vykazování při provádění různých obchodních operací v rámci vnitrounijního ochodu se zbožím (nákup, prodej, zušlechťovací operace, vícestranné obchody apod.).
  5. Pravidla vykazování, tzn. pravidla pro uvádění údajů do výkazů pro INTRASTAT včetně definice nových údajů uváděných do výkazů INTRASTAT při vykazování odesílání zboží od 1.1.2022.
  6. Nový seznam kódů povahy transakce účinný od 1.1.2022
  7. Postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží.
  8. Zjednodušené vykazování při nepřekročení prahu 20.000.000 Kč.
  9. Pravidla provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT.
  10. Definice zboží vyňatého z povinnosti uvádět o něm informace do výkazu pro INTRASTAT.
  11. Praktické příklady vykazování vybraných obchodních operací.
  12. Příklady provázanosti vykazování s uplatňováním DPH.
  13. Diskuse a odpovědi na dotazy účastníků.

Určeno:
Pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují získat základní či prohloubit si dosavadní informace v dané problematice.
 
Organizace

Platební údaje Vám budou zaslány po odeslání Vaší závazné přihlášky na událost. Při odhlášení účastníka méně než 7 dnů před začátkem akce účtujeme 100% částky. Při neúčasti na semináři poplatek nevracíme - organizace může na seminář dle potřeby vyslat náhradníka. 

Zájemci, kteří se přihlásí do 19. listopadu, obdrží od nás v rámci oslav 20 let s Jhk slevu 20 %. 

Lektor

Marek Reinoha

Poradce v oblasti cel a unijního obchodu. Poradenské služby pro subjekty zahraničního obchodu, se zaměřením na oblasti provádění obchodních operací v zahraničním obchodě z pohledu uplatňování DPH a SPD, aplikace celních předpisů a vykazování Intrastatu.

Datum a čas Čtvrtek 27. 01. 2022
09:00 - 14:00
Přidat do kalendáře
Místo Velká zasedací místnost Jhk
Husova 9, České Budějovice
Cena Pro členy Jhk: 950 Kč
Pro ostatní: 1 250 Kč
Kapacita Akce proběhla
Garant akce
Kučerová Šárka
kucerova@jhk.cz
+420727966254
Sdílet
Zpět