Události

INTRASTAT - vykazování vnitrounijního obchodu se zbožím a jeho provázanost s uplatňováním DPH v roce 2024

Vhodné pro
Zahraniční oddělení Obchodní manažery
Přijměte pozvání na seminář s Markem Reinohou, poradcem v oblasti cel a unijního obchodu.

Cílem semináře je přinést účastníkům:
  • Přehled základních pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT při realizaci různých obchodních transakcí,
  • Definici jednotlivých vykazovných údajů,
  • Informace o provázanosti vykazování na uplatňování DPH.

Program

Na semináři budou prezentována pravidla vykazování při provádění různých druhů obchodních operací, postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží, pravidla provádění oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT a další aspekty vykazování včetně jejich provázanosti na uplatňování DPH.
 
Program semináře zahrnuje:
  1. Definice vnitrounijního ochodu se zbožím a základních pravidel jeho provádění.
  2. Základní předpisy upravující vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT, základní pojmy.
  3. Definice referenčního období.
  4. Definice předmětu vykazování, tzn. vykazování při provádění různých obchodních operací v rámci vnitrounijního ochodu se zbožím (nákup, prodej, zušlechťovací operace, vícestranné obchody apod.).
  5. Pravidla vykazování, tzn. pravidla pro uvádění údajů do výkazů pro INTRASTAT
  6. Seznam kódů povahy transakce
  7. Postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží.
  8. Zjednodušené vykazování při nepřekročení prahu 20.000.000 Kč.
  9. Pravidla provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT.
  10. Definice zboží vyňatého z povinnosti uvádět o něm informace do výkazu pro INTRASTAT.
  11. Praktické příklady vykazování vybraných obchodních operací.
  12. Příklady provázanosti vykazování s uplatňováním DPH.
  13. Diskuse a odpovědi na dotazy účastníků.

Občerstvení v průběhu semináře zajištěno.
Organizace akce

Platební údaje Vám budou zaslány po odeslání Vaší závazné přihlášky na událost. Při odhlášení účastníka méně než 7 dnů před začátkem akce účtujeme 100% částky. Při neúčasti na semináři poplatek nevracíme - organizace může na seminář dle potřeby vyslat náhradníka. 

Účastnický poplatek zahrnuje občerstvení po dobu konání semináře. 

Lektor

Marek Reinoha

Poradce v oblasti cel a unijního obchodu. Poradenské služby pro subjekty zahraničního obchodu, se zaměřením na oblasti provádění obchodních operací v zahraničním obchodě z pohledu uplatňování DPH a SPD, aplikace celních předpisů a vykazování Intrastatu.

Datum a čas Pondělí 05. 02. 2024
09:00 - 13:00
Přidat do kalendáře
Místo Malá zasedací místnost Jhk
Husova 9, České Budějovice
Cena Pro členy Jhk:
1250,- Kč včetně DPH

Pro ostatní:
2050,- Kč včetně DPH

Kapacita Akce proběhla
Garant akce
Kučerová Šárka
kucerova@jhk.cz
+420727966254
Sdílet
Zpět