INTRASTAT - vykazování vnitrounijního obchodu se zbožím a jeho provázanost s uplatňováním DPH v roce 2021
Webinář je zaměřen na prezentaci pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT definovaných Vyhláškou č. 201/2005 Sb. vyhlášky o statistice vyváženého a dováženého zboží a způsobu sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropského společenství v návaznosti na předpisy Evropské unie.
Ve Sbírce zákonů ČR bylo publikováno Nařízení vlády č. 333/2021 Sb., ze dne 23. srpna 2021 k provedení některých ustanovení celního zákona v oblasti statistiky, které reaguje na Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2019/2152 a Prováděcí nařízení Komise (EU) 2020/1197 a přináší změny ve vykazování INTRASTATu účinné od 1.1.2022.
Na webináři budou prezentovány změny, které nastanou po roce 2022. Dále budou zmíněna pravidla vykazování při provádění různých druhů obchodních operací, postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží, pravidla provádění oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT a další aspekty vykazování včetně jejich provázanosti na uplatňování DPH.
Cílem webináře je přinést účastníkům:
- přehled základních pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT při realizaci různých obchodních transakcí
- definici jednotlivých vykazovaných údajů
- informace o provázanosti vykazování na uplatňování DPH
Program
- Definice vnitrounijního ochodu se zbožím a základních pravidel jeho provádění.
- Základní předpisy upravující vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT, základní pojmy.
- Pravidla vykazování, tzn. pravidla pro uvádění údajů do výkazů pro INTRASTAT.
- Vykazování při provádění různých obchodních operací v rámci vnitrounijního ochodu se zbožím (nákup, prodej, zušlechťovací operace, vícestranné obchody apod.).
- Postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží.
- Pravidla provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT
- Definice zboží vyňatého z povinnosti uvádět o něm informace do výkazu pro INTRASTAT.
- Možnosti využití vnitrofiremních informačních systémů pro sběr údajů nutných pro vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT.
- Praktické příklady vykazování vybraných obchodních operací.
- Příklady provázanosti vykazování s uplatňováním DPH.
- Případné změny ve vykazování v roce 2020
- Diskuse a odpovědi na dotazy účastníků.
Webinář je určen:
Pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují získat základní či prohloubit si dosavadní informace v dané problematice.
Organizace
Platební údaje Vám budou zaslány po odeslání Vaší závazné přihlášky na událost. Při odhlášení účastníka méně než 7 dnů před začátkem akce účtujeme 100% částky. Při neúčasti na webináři poplatek nevracíme - organizace může na webinář dle potřeby vyslat náhradníka.Lektor
Marek Reinoha
Datum a čas |
Pátek 01. 10. 2021 09:00 - 13:00 Přidat do kalendáře |
---|---|
Místo | Zahraniční oddělení Jhk, Online v platformě ZOOM |
Cena |
Pro členy Jhk: 850 Kč Pro ostatní: 1 050 Kč |
Kapacita | Akce proběhla |
Garant akce |
|
Sdílet |