Účastníci projektu Artistic, kteří na odborných workshopech Jihočeské hospodářské komory (Jhk) získali cenné zkušenosti pro start vlastního podnikání, se pokusí se svými nápady uspět na crowdfundingovém portále. Zde odstartují kampaň s cílem získat finance na zavádění nových výrobků a služeb. Do crowdfundingu se může zapojit i široká veřejnost, která zaslaným příspěvkem získá některý z nových výrobků či služeb.
Začínající podnikatelé vyzkouší crowdfunding na rozjezd svého podnikání
„Projekt Jihočeské hospodářský komory mi určitě pomohl k sestavení a následné realizaci vlastního podnikatelského záměru, získala jsem také znalosti z oblasti ochrany duševního vlastnictví, marketingu či financí,“ zmínila Barbora Klecandová, účastnice projektu a zároveň začínající podnikatelka. Díky neobvyklému nápadu vyrábět přírodní mast a kosmetiku ze smůly ji totiž mezinárodní komise vybrala pro další podporu pomocí skupinového financování, tzv. crowdfundingu. V rámci něj nyní Jihočeská hospodářská komora se začínajícími podnikateli spouští dvě crowdfundingové kampaně na portálu hithit.com, jejichž cílem bude především získání financí na uvedení nových výrobků a služeb na trh.
Do crowdfundingové kampaně se zapojí i Monika Vrhelová, které projekt pomohl především s objasněním cílů v podnikání: „Účast v projektu Artistic nám pomohla ujasnit si, s čím bychom chtěli podnikat a díky tomu vlastně vznikl i náš nápad na pěstování květin. Byli jsme pořád na místě a nevěděli jsme, kterým směrem se vydat. Jhk se nám opravdu pečlivě věnovala a dala nám možnost konzultovat nápad s týmem odborníků, kteří nás podporovali a pomohli nám najít cestu.“ Monika Vrhelová se svým manželem plánuje na zrekonstruovaném statku pěstovat luční květiny, ale třeba i pronajímat záhonky lidem, kteří žijí ve městech a nemají prostor, kde by pěstovali vlastní ovoce a zeleninu.
„Pokud bude crowdfundingová kampaň úspěšná, pomůže podnikatelům získat potřebný finanční obnos na rozšíření produktových řad. Může ale zároveň sloužit také jako forma propagace nebo způsob, jak získat nové obchodní kontakty,“ uvádí výhody manažerka projektu Artistic Michaela Rychnavská a dodává: „Oba záměry začínajících podnikatelů jsme prezentovali na networkingovém setkání v Jihočeském muzeu, kde jsme dalším účastníkům představili nejen odborníky z oboru, ale také ukázali, jak můžou záměry podpořit a připojit se do hromadného financování.“
Na crowdfundingovém portále si přispěvatelé mohou za odeslaný příspěvek vybrat nabízenou odměnu. Ta má často podobu výrobků či služeb, na které začínající podnikatelé finanční obnos vybírají. Zájemci mohou přispět jakoukoliv částkou nebo si vybrat z již nabízených variant odměn za stanovené příspěvky.
Projekt Artistic je podporován programem Interreg CENTRAL EUROPE, financovaným z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Začíná olympiáda řemesel, technologií a služeb. Český tým zahajuje účast na EuroSkills 2025 a změří síly s evropskou špičkou
Čtrnáct mladých profesionálů z České republiky, kteří prošli náročným výběrem na národní úrovni, vstoupí zítra do bojů na evropském šampionátu odborných dovedností EuroSkills 2025 v dánském Herningu. ...
Energetika před volbami: Politici chtějí rychlejší povolování klíčové infrastruktury i levnější energii pro firmy
Na potřebě ještě výrazněji urychlit povolovací procesy pro stavby nových energetických zdrojů a liniových staveb přenosových a distribučních soustav se na dnešní předvolební debatě Hospodářské komory ...
Jak se daří vaší firmě? Zapojte se do šetření Komorový barometr
Hospodářská komora ČR zahájila tradiční podzimní šetření Komorový barometr, které mapuje aktuální situaci a očekávání podnikatelů v České republice.