Jihočeská agrární komora spustí on-line regionální produktovou mapu kraje, která víc propojí dodavatele a odběratele jihočeských potravin. Jedním z cílů je také zvýšit využití místních potravin ve školních a nemocničních jídelnách. V nouzovém stavu komora zviditelní podniky, které vydávají přes okénko nebo jídlo dovážejí.
On-line produktová mapa kraje více propojí dodavatele a odběratele jihočeských potravin
„Doufám, že to bude uživatelsky vstřícné on-line prostředí, taková tržnice, kde by se měli potkávat zájemci o nákup nebo dodávku kvalitních regionálních potravin, jak z řad zemědělských prvovýrobců, tak prodejen ze dvora, z malých kamenných prodejen, regionálních pekařů, masen i smíšených farmářských obchůdků,“ řekla ředitelka Jihočeské agrární komory Hana Šťastná.
Mapa je zatím v pilotním provozu. Jedním z cílů je prosadit, aby se místní potraviny více používaly ve školních či nemocničních jídelnách, jež preferují produkty z regionu. Mapa přinese jejich seznam.
„Další novinkou bude přehled jihočeských gastronomických provozů, ale i třeba cateringů, které jsou zaměřené na lokální suroviny nebo dávají přednost jihočeským a českým receptům. V nouzovém stavu se budeme snažit, aby byly zviditelněné podniky, které vydávají jídla přes okénko nebo dovážkou,“ popsala Šťastná.
On-line mapa jihočeských potravinářů, restaurací napojených na dodavatele místních surovin, prodejen i zemědělských podniků prodávajících ze dvora souvisí se soutěží Chutná hezky. Jihočesky. Do ní se za 15 let přihlásilo přes 250 zpracovatelů. Na mapě bude minimálně sto výrobců potravin. Největší zájem o soutěž mají výrobci masných produktů a pekaři, přibývá cukrářských výrobků a lahůdek.
Součástí mapy se stane odkaz na přehled agroturistických zařízení, blog nebo kalendář akcí. Vznik mapy podpořil Jihočeský kraj. Komora letos kvůli koronavirové pandemii připraví i webináře pro školy a jiné zájemce.
Zdroj: komoraplus.cz, ČTK
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Jak digitalizaci Česka konečně posunout z papíru do praxe: Stát, firmy a AI
Digitalizace se v českém veřejném prostoru skloňuje už léta, přesto se stále nedaří přenést ji z papíru do praxe. Jak je na tom Česko v digitalizaci doopravdy? Proč se „digitalizace“ často mění v práz...
Vyhlášení 2. veřejné soutěže v programu TWIST
Ministerstvo průmyslu a obchodu (dále jen „MPO“) vyhlásilo dne 30. října 2025 druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, podprogramu 1 „Aplikovaný výzkum ve strategických oblastech“. Veřejná soutěž je v...
Firmy hlásí zlepšení, ale nerovnoměrné. Optimismus sílí i v průmyslu
Po stagnaci v roce 2023 a slabém růstu ekonomiky v loňském roce hlásí firmy za první pololetí letošního roku mírné zlepšení a roste také jejich optimismus vůči druhému pololetí 2025. Oživení podle zář...