Aktuality

Krizové řízení v praxi, aneb jak přežít krizi v podnikatelském prostředí

23. listopad 2020

Členové České asociace interim managementu (CAIM) se snaží v současné nejisté době pomoci firmám, které se často kvůli mimořádným opatřením dostaly do nelehké finanční situace. Asociace proto pro podnikatele připravila dokument CAIM PRO FIRMY JAK PŘEŽÍT KRIZI 20201016. 

Výkyvy ekonomiky nejsou ničím neznámým ani výjimečným. Koronakrize je však mimořádná hlavně tím, že zasáhla a ještě zasáhne velkou část ekonomiky. Které firmy přežijí, nezáleží až tolik na tom, jak jsou velké a silné, ale jak se dokáží pružně přizpůsobit novým podmínkám. Většina českých podnikatelů a manažerů se snaží usilovně bojovat o přežití svých firem. Česká asociace interim managementu vnímá jako své poslání jim v tom napomoci a zkušenosti svých členů – interim manažerů - dává mimo jiné i tímto dokumentem všem zájemcům k dispozici.

Pro některé lídry firem nemusí být jednoduché poznat v jaké kondici se jejich firma právě nachází. Součástí přiloženého dokumentu je proto i „JEDNODUCHÝ „KONDIČNÍ“ TEST FIRMY“, kterým si management firmy anebo majitel může otestovat, v jakém stavu se firma nachází a zda je potřeba situaci řešit.

Více informací naleznete v přiloženém dokumentu nebo na webu asociaci www.caim.cz.

 

On-line workshop na krizové řízení v praxi

Česká asociace interim managementu také ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou Pardubického kraje, Královehradeckého kraje a Kraje Vysočina připravuje 2.12. od 10:00 hod. on-line webinář Krizové řízení v praxi. 

Tématy webináře budou:

1. Krize a její příčiny

2. Důsledky krize  

  • Problémy cash-flow
  • Problémy obchodu/odbytu
  • Problémy dodávek/logistiky
  • Personální problémy
  • Ostatní interní problém

3. Zkušenosti – doporučení

  • Obchod
  • Služby, péče o zákazníky
  • Interní procesy, plánování, výroba
  • Nákup, logistika
  • Finance a ekonomika, pohledávky, závazky
  • Personalistika, komunikace
  • Jak předejít insolvenci, problém insolvence

Součástí webináře bude i téma rizik statutárních orgánů v souvislosti s novelou zákona o obchodních korporacích, která bude platná od 1.1.2021. V této oblasti se bude hovořit zejména o:

  • Riziku vrácení prospěchu (odměn) za období trvání funkce statutára
  • Riziku vyloučení ze statutárních orgánů
  • Kdy může statutár ručit svým majetkem za závazky společnosti
  • Jak poznat, že je firma v insolvenci a povinnosti statutára s tím spojené

Přihlásit se můžete pomocí on-line formuláře ZDE. V rámci registrace je vyžadována informace o příslušnosti k hospodářské komoře. Podrobnosti o chystaném webináři Krizové řízení v praxi naleznete také níže v příloze. 

Zdroj: CAIM

Dokumenty


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

15. duben 2024

Konference: Trends in Automotive Logistics (TAL)

Konference TAL (Trends in Automotive Logistics) je akcí, na které se pravidelně setkávají inspirativní řečníci z praxe i z akademické sféry s odborníky z výroby, logistiky a IT. Je to zároveň příležit...

Přečíst celý článek
15. duben 2024
Tisková zpráva

Mnoho úspěšných českých rodinných firem má historii trvající posledních 30 let

V roce 2023 oslavovala Česká republika 30 let českého podnikání, což bylo výbornou příležitostí si připomenout i tradici rodinných firem, které jsou v jednotlivých regionech stále aktivní a patří mezi...

Přečíst celý článek
12. duben 2024
Byznys Podpora podnikání Export

Doprovodná podnikatelská mise do Kanady s místopředsedou vlády a ministrem vnitra Vítem Rakušanem

Ministerstvo vnitra ČR a Hospodářská komora ČR zvou české firmy z oblastí krizového řízení (Disaster Management), ochrany před nebezpečím a reakce na katastrofy (Emergency Response) a kyberbezpečnosti...

Přečíst celý článek