Aktuality

Jihočeský kraj vyhlásil 3. ročník Ceny hejtmana Jihočeského kraje za společenskou odpovědnost v letech 2020 - 2021

27. červen 2022
Byznys Inovace Společenská odpovědnost

Jihočeský kraj v čele s hejtmanem Martinem Kubou 13. června 2022 spustil příjem přihlášek do 3. ročníku „Ceny hejtmana Jihočeského kraje za společenskou odpovědnost (CSR) v letech 2020 a 2021“. Do ocenění se mohou přihlásit firmy, neziskové organizace, obce a miropodniky, které v letech 2020 – 2021 realizovaly aktivity s pozitivním dopadem na společnost a životní prostředí.

Udržitelnost a odpovědné podnikání

Témata jako udržitelnost, odpovědné podnikání, ohleduplnost, respekt k zaměstnancům a okolí stále více rezonují celou společností. Na všechny typy organizací je vyvíjen větší a větší tlak, aby se chovaly udržitelně a odpovědně. Nestačí se ovšem dívat pouze na ekologickou stránku, ale je zapotřebí pohlížet komplexně i na ekonomické a sociální hledisko. Z ekologického pohledu je zapotřebí šetřit suroviny a přírodní zdroje, sociální stránka představuje starost o lidské zdroje včetně zajištění rovných příležitostí a hledání souladu mezi pracovním a osobním životem. Z ekonomického pohledu firma transparentně řídí finanční zdroje a odpovědně přistupuje ke svým zákazníkům a dodavatelům.

„Pokud se společenská odpovědnost stala součástí Vaší firemní kultury a strategie, jste správnými kandidáty na toto ocenění,“ vyzývá pan hejtman Martin Kuba, „udržitelný a odpovědný přístup neznamená pouze peníze navíc, ale v konečném důsledku představuje konkurenční výhodu, ať již se pohybujete v ziskovém nebo neziskovém prostředí.“ Oceněním by pan hejtman rád poděkoval organizacím, které i v nelehké době pandemie Covid-19 na tato témata nerezignovaly a zajímaly o své zaměstnance i okolí. Zároveň by chtěl dobrými příklady motivovat další subjekty, které se dosud na rozvoj společensky-odpovědných a udržitelných aktivit nezaměřovaly.

 

Přihlášení do soutěže

Přihlášení do ocenění je velice jednoduché. Na webových stránkách www.oceneni-csr-jck.cz jsou pro jednotlivé kategorie připraveny sebehodnotící dotazníky, které je zapotřebí vyplnit do 31. července 2022. Následně budou zaslané podklady vyhodnoceny externími experty z Rady kvality ČR při MPO a průběhu října 2022 proběhne slavnostní vyhlášení oceněných v sále zastupitelstva Jihočeského kraje v Č. Budějovicích.

 

 

CSR - Společenská odpovědnost

Pod pojmem CSR rozumíme koncept, kterým se organizace otevřeně přiznává ke své spoluodpovědnosti za stav, chod a udržitelný rozvoj společnosti a tento koncept integruje do své každodenní činnosti. Společensky odpovědné chování je představováno aktivitami, které jsou nejen nad rámec zákonných povinností, ale i v souladu s etickými, komerčními a společenskými očekáváními. Zásady společenské odpovědnosti (CSR) je vhodné integrovat do systému řízení, strategie a hodnot organizace. S tím souvisí i stanovení etických standardů, minimalizace negativních dopadů své činnosti na životní prostředí, péče o zaměstnance o zaměstnance a podpora regionu.

 

Zdroj: JAIP - Jihočeská agentura pro podporu inovací

Dokumenty


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

29. říjen 2025
Byznys

Firmy hlásí zlepšení, ale nerovnoměrné. Optimismus sílí i v průmyslu

Po stagnaci v roce 2023 a slabém růstu ekonomiky v loňském roce hlásí firmy za první pololetí letošního roku mírné zlepšení a roste také jejich optimismus vůči druhému pololetí 2025. Oživení podle zář...

Přečíst celý článek
26. září 2025
Inovace

Česko spouští největší vzdělávací program o AI pro učitele všech základních škol

Česká asociace umělé inteligence (ČAUI) startuje za podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), Národního pedagogického institutu (NPI) a Hospod...

Přečíst celý článek
19. září 2025
Inovace

AI agentů ve firmách rychle přibývá. Za půl roku dvojnásobný nárůst

Podle nového indexu Agentic Enterprise Index společnosti Salesforce vzrostlo vytváření AI agentů mezi průkopnickými firmami v první polovině roku 2025 o 119 procent. Průměrný počet zákaznických rozhov...

Přečíst celý článek