#jihoceskepodnikani
Menu

Aktuality

Česká kvalita pomáhá ekonomice, výrobcům i spotřebitelům. V loňském roce obdržely certifikát kvality i členské firmy Jhk

18. listopad 2020
Byznys Obchod Inovace Společenská odpovědnost

Ministerstvo průmyslu a obchodu příznačně na Světový den jakosti spustilo informační kampaň k programu Česká kvalita. Ten podporuje prodej kvalitních českých výrobků a poskytování kvalitních služeb. Má za hlavní cíl jednotný systém, který umožňuje zviditelnit důvěryhodné a nezávislé značky, založené na objektivním ověřování kvality výrobků nebo služeb třetí stranou.

„Každým nákupem výrobku označeným logem Česká kvalita může spotřebitel podpořit sebe, své okolí i českou ekonomiku. Když se budou výrobci do programu Ministerstva průmyslu a obchodu hlásit se svými produkty a spotřebitelé je budou kupovat, pomůže to jak zaměstnanosti, tak tuzemské soběstačnosti, uvedl ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „V neposlední řadě bude mít spotřebitel jistotu, že zakoupil ověřenou kvalitu.“

Česká kvalita je dlouhodobý program, který řídí Rada kvality České republiky, což je poradní a iniciační koordinační orgán vlády. Jedná se o nástroj, jak upozornit na české výrobky a služby nejrůznějšího druhu. „Chceme pomoci zviditelnit kvalitní výrobky a služby šikovných českých firem i jednotlivců. Obzvlášť v dnešní době, kdy si šíření koronavirové infekce vybírá jak zdravotní, tak i ekonomickou daň, chceme o to více podpořit kvalitní českou výrobu,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro hospodářskou politiku a podnikatelské prostředí a předsedkyně Rady kvality ČR Silvana Jirotková.

Program umožňuje, aby se na trhu objevily značky kvality různých cechů, společenstev, sdružení apod. Dalším důležitým pravidlem všech značek v programu Česká kvalita je ověřená způsobilost výrobce/poskytovatele služby k dlouhodobému dodržování stability procesů a tím i kvality. 12. listopad je Světovým dnem kvality. MPO a Rada kvality ČR tento den oslavily svou Výroční konferenci a zároveň byla nastartována marketingová kampaň MPO k podpoře programu Česká kvalita. Tento program je klíčový jak pro firmy z hlediska jejich konkurenceschopnosti, tak pro spotřebitele, kteří se jednoduchým způsobem dozví o kvalitních výrobcích a službách,“ říká ředitel odboru podnikatelského prostředí Ministerstva průmyslu a obchodu Pavel Vinkler. Dodává, že značku Česká kvalita už řada firem a výrobků už získala, ale existuje mnohem více dalších, které ji rovněž mohou získat.

Loni certifikát obdržela například jihočeská společnost TKP geo, která má dlouholetou tradici v oblasti geodézie a geoinformatiky. Uspěla i firma Ultina, která vyrábí vozíky pro aktivní vozíčkáře. Obě jsou to mimo jiné členské firmy Jihočeské hospodářské komory. 

Značka Česká kvalita je klíčová pro podporu českého průmyslu. Plánujeme proto základní osvětovou kampaň, chceme vysvětlit, jak důležité je, aby občané věděli, že denním rozhodováním mohou aktivně ovlivnit českou ekonomiku,“ říká koordinátor Inovační strategie Robin Čumpelík a dodává: „Kampaň by měla upozornit na to, z jakého regionu výrobky a služby pochází, tedy, jestli jsou od místního dodavatele. Výrobci by se neměli bát do programu Česká kvalita přihlásit a získat tak možnost označovat své výrobky a služby. Týká se to i výrobků a služeb proexportního charakteru, a to zejména výrobků inovativních, s originálním řešením, které obstojí v mezinárodní konkurenci a na světových trzích.“

Ve druhé polovině listopadu budou v rámci kampaně v České televizi odvysílány inspirativní příběhy firem a živnostníků v pořadu Toulky po budoucnosti Česka, na CNN Prima News se připravuje projekt Česko a kvalita.

Zdroj: MPO


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

03. prosinec 2020
Byznys Obchod Společenská odpovědnost

Členské firmy Jhk zabodovaly v krajské soutěži Spokojený zákazník 2020

Sdružení českých spotřebitelů od roku 2001 každoročně vyhlašuje ve vybraných pěti krajích cenu Spokojený zákazník s cílem vytvořit platformu pro zviditelnění podnikatelů uspokojujících stále se zvyšuj...

Přečíst celý článek
02. prosinec 2020
Byznys

Většina firem kvůli vládním omezením letos nebude vyplácet 13. platy ani mimořádné odměny, vyplynulo z analýz Hospodářské komory

Kvůli vládním zákazům podnikat, propadu tržeb a vyčerpaným finančním rezervám bude mít peníze na vyplacení 13. platů a mimořádných odměn výrazně méně zaměstnavatelů než v minulých letech. Vyplatit odm...

Přečíst celý článek
01. prosinec 2020
Byznys Společenská odpovědnost

Společnosti, které zaměstnávají a pečují o starší pracovníky, mohou získat ocenění a výhru v hodnotě až 62 tisíc korun

Starší pracovníci přinášejí do firem a organizací stabilitu, spolehlivost a cenné zkušenosti. Společnosti, které si toto uvědomují a dávají prostor zaměstnávání osob 55+, se mohou od 1. 12. 2020 přihl...

Přečíst celý článek
Zpracováváme soubory cookies. Pomáhají nám ke správnému fungování webové stránky, k poskytování funkcí sociálních sítí, personalizaci obsahu a inzerce a k analýzám její návštěvnosti. Používáním webu souhlasíte s jejich užitím.