Ministerstvo zdravotnictví České republiky vydalo v souvislosti se zvyšujícím se počtem nakažených občanů koronavirem nové ochranné opatření účinné od 20. července 2020. Opatření se dotýká i firem a podnikatelů, kteří ve svých podnicích zaměstnávají zahraniční pracovníky.
Ministerstva zdravotnictví vydalo nové ochranné opatření. Týká se i firem zaměstnávající zahraniční pracovníky
Nové opatření mimo jiné nařizuje zákaz vstupu na území České republiky pro všechny občany třetích zemí, které nejsou na seznamu zemí s nízkým rizikem výskytu COVID-19 a pro občany třetích zemí, kteří mají přechodný nebo trvalý pobyt v těchto zemích. V nařízení jsou ale i určité výjimky, které cizincům vstup do Česka umožňují.
Celé nařízení je dostupné na webu Ministerstva zdravotnictví ČR.
Sdělení Ministerstva zdravotnictví, kterým se vydává seznam zemí nebo jejich částí s nízkým rizikem nákazy onemocnění covid-19
Více informací nalezenete také na https://koronavirus.mzcr.cz/, kde Ministerstvo zdravotnictví aktualizuje přehled situace okolo Covid-19 v České republice a jednotlivých krajích. Jihočeská hospodářská komora také doporučuje sledovat stránky Krajské hygienické stanice Jihočeského kraje.
Dokumenty
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Zaměstnávání OZP a náhradní plnění v praxi. Komora poradila firmám, jak na to
Na českém trhu práce je stále potenciál více než 100 tisíc lidí se zdravotním postižením, kteří se mohou uplatnit například v administrativě, IT, výrobě, logistice nebo službách. Firmy s více než ...
Reakce HK ČR na valorizaci minimální mzdy: Je čas zrušit pravidlo 1,22násobku minimální mzdy pro zahraniční pracovníky
Pravidlo vytváří nerovné podmínky. Vláda schválila zvýšení minimální mzdy od 1. ledna 2027 na 24 900 korun měsíčně.
Mzdy letos rostou o čtyři procenta, plošné přidávání ve firmách ale končí
Růst mezd v komerčním sektoru se ustálil na čtyřech procentech a drží se nad inflací. Zásadně se ovšem mění způsob, jak firmy „přidávají“. Plošně zvyšuje mzdy už jen 15 procent podniků a téměř polovin...