Aktuality

Řada zaměstnavatelů má problémy s eNeschopenkami, tvrdí bleskové šetření HK ČR

21. leden 2020
HR a personalistika

Problémy se spuštěním eNeschopenek v prvních dnech hlásí kromě lékařů i někteří zaměstnavatelé. Hospodářská komora nejčastěji eviduje špatné zkušenosti zaměstnavatelů se vstupem na ePortál ČSSZ. Některé firmy si ale stěžují i na to, že nedostávají automatickou notifikaci nebo informace o eNeschopenkách přes kanál VREP (APEP), přestože si přes něj komunikaci s ČSSZ dohodly.

Tisková zpráva Hospodářské komory České republiky, 14. ledna 2020

„Proto mne překvapuje, že ministryně práce a sociálních věcí první pracovní den v lednu pořádá tiskovou konferenci, na které se slávou oznamuje, že e-neschopenky fungují skvěle a stanou se dle jejích slov miláčkem lékařů, ale zaměstnavatelů ani lékařů se se na jejich zkušenosti se systémem eNeschopenek ani nezeptala," uvedl předseda Sekce zdravotnictví a sociálních služeb Hospodářské komory Ivo Hlaváč s tím, že na Hospodářskou komoru se kvůli nefunkčnosti systému hned první pracovní dny v lednu obraceli jak zaměstnavatelé, tak i samotní soukromí lékaři, které Hospodářská komora zastřešuje.

Navzdory tomu, že většina zaměstnavatelů zatím praktickou zkušenost s fungováním eNeschopenek nemá, protože v prvních lednových dnech neevidovali zaměstnance v dočasné pracovní neschopnosti, a řada firem hlásí i dobrou zkušenost s fungováním eNeschopenek, asi pětina firem v rámci ankety uvedla, že má potíže například se vstupem na ePortál ČSSZ.

Firmy si ale stěžují i na to, že nedostávají automatickou notifikaci nebo na to, že nedostávají informace o eNeschopenkách přes kanál VREP (APEP), přestože si přes něj komunikaci s ČSSZ dohodly. Přibližně každá osmá firma dodala, že informace dostává jen od samotných nemocných zaměstnanců stejně jako před spuštěním eNeschopenek.

Bleskové šetření k eNeschopence proběhlo od 6. do 13. ledna, odpovědělo celkem 107 firem různých velikostí, od mikro po velké firmy ze všech krajů ČR.


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

17. duben 2025
HR a personalistika

Nejvýznamnější změny daně z přidané hodnoty (DPH) - platné od roku 2025

Od roku 2025 přináší zákon o DPH řadu zásadních změn, které ovlivní nejen podnikatele, ale i širší veřejnost. Mění se limity pro povinnou registraci k dani, pravidla pro nárokování odpočtu i lhůty spo...

Přečíst celý článek
07. duben 2025
HR a personalistika

Firemní mobilní aplikace – klíč k angažovaným zaměstnancům pro úspěch firmy

Efektivní komunikace je základem úspěchu každé firmy. Přesto mnoho českých společností stále neřeší tuto oblast komplexně pro všechny zaměstnance. Vzpomínáte si na dobu, kdy byly nástěnky hlavním zdro...

Přečíst celý článek
24. březen 2025
HR a personalistika

Flexibilní novela zákoníku práce, umělá inteligence, proměny firemní kultury: Klíčové oblasti, které ovlivní firmy v roce 2025

Oblast lidských zdrojů již nějakou dobu čelí dynamickým změnám, které nutí firmy přehodnocovat a přizpůsobovat své strategie. S novými výzvami souvisejícími nejen s technologickými inovacemi, změnou f...

Přečíst celý článek