Aktuality

Přiznat daně elektronicky můžete až od února. Finanční správa zatím nabízí jen klasický papírový tiskopis

24. leden 2022
Byznys Legislativa a účetnictví

Podat daňové přiznání elektronickou formou bude možné až od února 2022. Finanční správa (FS ČR) totiž zatím nabízí poplatníkům jen klasický papírový růžový formulář. Nejzazší termín odevzdání přiznání elektronickou cestou je tento rok v pondělí 2. května.

K dispozici jen klasický formulář

Na stránkách FS ČR mohou zatím poplatníci najít jen klasický růžový formulář, který si mohou vytisknout. Případně si mohou papír na svém místně příslušném berňáku vyzvednout osobně. K dispozici nejsou v lednu ani obvyklé interaktivní formuláře a smůlu mají i majitelé datových schránek, kteří musejí podat přiznání elektronicky.

 

Splnit povinnost musí podnikatelé do 1. dubna

Na splnění povinnosti mají letos podnikatelé a zástupci firem čas do 1. dubna. Ti, co chtějí využít elektronickou formu, nebo ji využít musejí, jako někteří majitelé datových schránek (viz níže), mají termín posunutý na 2. května. A proč finanční správa elektronické podání neumožňuje? Podle jejího vyjádření „není možné interaktivní formulář zpracovat a odeslat kvůli probíhající aktualizaci databáze formulářů.“

„Opětovně upozorňujeme, že z důvodu probíhající aktualizace databáze formulářů není zatím bohužel možné zpracovat a odeslat elektronický formulář přiznání k dani z příjmů fyzických osob za zdaňovací období 2021 v aplikacích EPO a DIS+,“ informovala Finanční správa na Twitteru.

 

Nový formulář má být v únoru

„Elektronické podání daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob za zdaňovací období roku 2021 ve stanoveném formátu a struktuře bude umožněno v průběhu února 2022 zveřejněním nového formuláře,“ upřesňují zástupci FS ČR na webu.

Správce daně také připomíná, že od 1. ledna 2021 platí povinnost podávat přiznání k daním z příjmů elektronicky pouze pro držitele datové schránky zřízené ze zákona (firmy a zástupci určitých profesí jako advokáti, daňoví poradci). Netýká se tedy držitelů datových schránek zřízených na vlastní žádost. 

Povinnost učinit podání elektronicky máte tedy jako fyzická osoba jen tehdy, kdy za vás podává daňové přiznání profesionální zástupce (daňový poradce), který má pro roli zástupce datovou schránku zřízenou ze zákona. Povinnost platí i pro podnikatele, kteří musejí mít účetní závěrku ověřenou auditorem. Ti mají na odevzdání přiznání čas dokonce do 1. července 2022.

 

Zdroj: businessinfo.cz, Finanční správa ČR


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

29. září 2026
Byznys

HK ČR bude na kongresu Eurochambres ve Valencii jednat o konkurenceschopnosti, jednotném trhu a praktické podpoře firem

Viceprezidentka HK ČR Zuzana Krejčiříková bude zastupovat české podnikatele v debatě o podmínkách pro podnikání v Evropě. Hospodářská komora ČR se ve dnech 28. a 29. září zúčastní ve španělské Vale...

Přečíst celý článek
29. září 2026
Byznys

ČSÚ hlásí ochlazení nálady firem. Komorový barometr zachycuje příznivější výhled

Zářijový pokles podnikatelské důvěry zachycený Českým statistickým úřadem podle Hospodářské komory zatím neznamená plošný obrat českých firem k pesimismu. Aktuální Komorový barometr, sledující očekává...

Přečíst celý článek
24. září 2026
Legislativa a účetnictví

Prezident HK Zajíček prosazuje změnu evropské regulace dlouhodobě. Teď začíná tlačit stejným směrem vedle Česka dalších 12 států EU

Evropa musí změnit způsob, jakým vytváří regulace. Nestačí zpětně opravovat pravidla, až když začnou firmám komplikovat život. Už při vzniku každého evropského předpisu musí být jasné, co přesně po po...

Přečíst celý článek