Druhou červencovou sobotu se hlavní náměstí v Třeboni zaplnilo návštěvníky a vinaři z českých vinařských oblastí, kteří dorazili na 2. ročník Koštu vín. Ten mimo jiné zahájil oslavy 20. výročí od založení Jihočeské hospodářské komory, cílem bylo ale také zviditelnění místních podnikatelů a regionálních producentů potravin. Díky spolupráci s MAS Třeboňsko o.p.s. tak na jihu Čech vzniká nová tradice, která láká turisty a zároveň podporuje místní podnikatele.
Třeboň ožila vínem a dobrým jídlem. Jihočeská hospodářská komora na Koštu vín zahájila oslavy k 20. výročí
Třeboňské Masarykovo náměstí ožilo v první polovině července vínem a dobrým jídlem: „Koštem vín chceme zviditelnit česká vinařství, místní podnikatele z oblasti gastronomie a regionální producenty potravin,“ představuje ředitelka oblastní kanceláře Jihočeské hospodářské komory v Třeboni Jana Kočová 2. ročník Koštu vín. Ten Jihočeská hospodářská komora (Jhk) letos uspořádala spolu s partnery při příležitosti svých oslav 20. výročí od svého vzniku v roce 2001. Třeboňské centrum města se tak v nejexponovanějším víkendu letních prázdnin zaplnilo místními obyvateli i turisty, kteří přišli okoštovat vína z 10 českých vinařství z oblasti Kutné Hory, Mělnicka, Chomutovska, Mladoboleslavska, Litoměřicka a také nedalekého Chlumu u Třeboně.
„Česká vína se dnes pěstují pouze na osmi stech hektarech vinohradů. Ale nebylo tomu tak vždy a my, čeští vinaři, věříme, že renesance vinařství právě začíná,“ říká Stanislav Rudolfský, předseda Cechu českých vinařů a chválí, že Třeboňsko má svého vinaře, který vzdělává krásná vína. „Jsem rád, že i na Třeboňsku jsou nadšení organizátoři, kteří nelitují velké práce a umožňují poznávat dalším našim spoluobčanům taje českých vín,“ dodává Stanislav Rudolfský.
Na koštu probíhala tzv. neřízená degustace, v rámci ní účastníci ochutnávali vzorky z originálních koštovacích sklenic za nakoupené žetony. Těch se prodalo okolo 5 000. K celodenní akci byl také připravený kulturní program, který doprovázela dechová kapela Jižani.
Na akci spolupracuje i Místní akční skupina Třeboňsko o.p.s. a město Třeboň, jejichž cílem je podporovat turismus i místní podnikatele. Tomáš Novák, ředitel MAS Třeboňsko, uvádí, že v Třeboni vzniká nová tradice: „V Třeboni se zrodila další velmi zajímavá akce, která láká návštěvníky, ale zároveň podporuje i místní podnikatele. V tom vidím její nezanedbatelný přínos a věřím, že tato tradice bude i nadále pokračovat.“ I pro MAS Třeboňsko se letošní ročník Koštu vín stal slavnostním. Při příležitosti akce totiž místní akční skupina otevřela v Třeboni své komunitní centrum.
Galerie
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Hospodářská komora navrhuje pět kroků pro férovější a jednodušší podnikání v gastronomii
Zjednodušit pravidla, podpořit poctivé podnikatele, zlepšit pracovní podmínky a přitáhnout zpět mladé lidi do oboru. Hospodářská komora přichází s konkrétními návrhy, které mohou české gastronomii ote...
Konference Future-Proof Leadership
Přijďte zjistit ve středu 17. 9. 2025, jak můžete vnést udržitelnost do firemní strategie. Inspirujte se zkušenostmi skvělých řečníků a příklady z praxe. Zjistěte, jaké jsou trendy ve vnímání udržitel...
Celní dohoda EU a USA je deeskalací obchodní války. Skutečná výzva nyní čeká Evropu na vnitřním trhu
Evropa by měla na novou obchodní dohodu se Spojenými státy reagovat důrazem na zvýšení své vlastní konkurenceschopnosti – zejména odstraněním vnitřních překážek na jednotném trhu, omezením byrokracie ...