V pondělí 3. května je nejzazší termín nejen pro podání přiznání k dani za rok 2020 v listinné podobě, ale také k uhrazení případného nedoplatku. Pokud v pondělí daň z příjmu neuhradíte, sankce se vám budou počítat už od dubna
Pondělí 3. května je nejzazší termín nejen pro podání přiznání k dani za rok 2020 v listinné podobě
Na začátku března byla posunuta lhůta pro přiznání k dani pro všechny o jeden měsíc. Kdo podává přiznání v papírové podobě, může tak letos beztrestně učinit nejpozději v pondělí 3. května.
Pro letošní rok platí novinka, že ti, kdo podají daňové přiznání elektronicky, mají lhůtu pro podání daňového přiznání prodlouženou o měsíc. Základní lhůta 1. dubna se tak pro elektronická podání pro letošek posunula na 3. května.
Sankce se budou počítat už od dubna
K prodloužení lhůt opět, stejně jako v loňském roce, došlo skrze prominutí pokut za pozdně podané daňové přiznání a také doplatek daně z příjmů. Pozor ale na to, že odpustek platí jen tehdy, pokud přiznání a doplatek stihnete v náhradním termínu podat a zaplatit.
Pokud nikoli, sankce se vám budou počítat už od dubna. Nicméně platí, že kdo podá přiznání elektronicky, byť po termínu, případné sankce dostane až od původní lhůty pro elektronické podání, tedy od 3. května.
Veřejnost může pro podání daňového přiznání využít online finanční úřad, který nabízí možnost pohodlného a jednoduchého vyplnění z domova. Finanční správa v tuto chvíli eviduje 1 623 744 daňových přiznání, které podaly fyzické osoby. Výhodou je, že poplatníci, kteří podají daňové přiznání elektronicky, mají ze zákona prodlouženou lhůtu o jeden měsíc, a to až do 1. června 2021, uvádí generální ředitelka Finanční správy ČR Tatjana Richterová.
Pokud jsou přiznání k dani podaná daňovým poradcem, nejzazší lhůta 1. července. Generální pardon se jich netýká.
Přiznání musí podat i podnikatelé s paušální daní
Finanční správa upozorňuje, že daňové přiznání musí za rok 2020 podat i živnostníci, kteří se přihlásili k paušální dani. Paušální režim platí až pro rok 2021 a zálohy na paušální daň placené v letošním roce jsou zálohami roku 2021 a živnostníci tudíž musí za rok 2020 přiznání k dani z příjmů podat. Patří to mezi jeden z nejčastějších omylů ohledně daňových přiznání.
Zdroj: podnikatel.cz
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
HK ČR bude na kongresu Eurochambres ve Valencii jednat o konkurenceschopnosti, jednotném trhu a praktické podpoře firem
Viceprezidentka HK ČR Zuzana Krejčiříková bude zastupovat české podnikatele v debatě o podmínkách pro podnikání v Evropě. Hospodářská komora ČR se ve dnech 28. a 29. září zúčastní ve španělské Vale...
ČSÚ hlásí ochlazení nálady firem. Komorový barometr zachycuje příznivější výhled
Zářijový pokles podnikatelské důvěry zachycený Českým statistickým úřadem podle Hospodářské komory zatím neznamená plošný obrat českých firem k pesimismu. Aktuální Komorový barometr, sledující očekává...
Prezident HK Zajíček prosazuje změnu evropské regulace dlouhodobě. Teď začíná tlačit stejným směrem vedle Česka dalších 12 států EU
Evropa musí změnit způsob, jakým vytváří regulace. Nestačí zpětně opravovat pravidla, až když začnou firmám komplikovat život. Už při vzniku každého evropského předpisu musí být jasné, co přesně po po...