Aktuality

Opatření kontinuity podnikání ve vztahu ke koronaviru

26. březen 2020
IT Koronavirus

S ohledem na hrozbu koronavirů je kriticky důležité, abyste byli připraveni na různé neočekávané scénáře. Zde je několik doporučení k zajištění kontinuity vašich podnikatelských činností. 

  • Komunikujte všem zaměstnancům informace o kritických rizicích a událostech. Cílem je zvýšit povědomí o viru a nemoci a zabránit dezinformacím.
  • Přezkoumejte zavedené procesy a identifikujte všechny provozní oblasti a lokality (zejména ty, které jsou více zranitelné a vystavené vyššímu riziku).
  • Určete osobu(y), která bude dohlížet na související opatření kontinuity podnikání.
  • Identifikujte kritické činnosti a činnosti, které mohou být přerušeny nebo omezeny na minimální provozní úroveň.
  • Omezte činnosti, které vyžadují přímý kontakt mezi zaměstnanci.
  • Dle možností a potřeby zajistěte osobní ochranné prostředky pro všechny zaměstnance.
  • Vypracujte plán komunikace pro informování zaměstnanců v oblasti kontroly infekcí, osobní hygieny a používání ochranných prostředků, bezpečnosti potravin, mytí rukou a osobního odstupu.
  • Zkontrolujte lokality, která byste případně mohli v rámci zajištění kontinuity svých činností využít (zvažte možnosti přesunu činností, přesuny mezi kancelářemi apod.).
  • Využijte strategii pro práci na dálku (zajistěte k tomu vhodné vybavení).
  • Identifikujte své klíčové dodavatele a zvažte rizika v dodavatelském řetězci.
  • Monitorujte aktuální vývoj související s koronavirem, průběžně informujte zaměstnance a další zúčastněné strany, provádějte příslušné kroky.
  • Chraňte pracovní pohodu zaměstnanců a podporujte je.
  • Průběžně posuzujte účinnost opatření a dle potřeby je přizpůsobte aktuální situaci.
  • Minimalizujte sociální a ekonomický dopad prostřednictvím multisektorových partnerství.
  • Implementujte komplexní strategii komunikace rizik a pravidelně informuje zaměstnance o vývoji ohniska, preventivních a ochranných opatřeních zaměstnanců a opatřeních přijatých k omezení rizik.
  • Identifikujte hlavními aktéry, shromážděte jejich kontaktní údaje a navažte s nimi partnerství (organizace, zdravotničtí pracovníci, komunity).
  • Aktivně sledujte, detekujte, izolujte a řešte jakýkoliv případ nakažení, braňte dalšímu šíření COVID-19.

PDF verze dokumentu zde.

Zdroj: KRUCEK, s.r.o., WHO a PECB


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

19. květen 2025
IT

Jihočeská hospodářská komora nabízí kurzy IT pro své členy zdarma

Jhk IT Akademie je nový projekt Jihočeské hospodářské komory, který má za cíl poskytnout svým členům širokou škálu kurzů zaměřených na zlepšení počítačových dovedností. Tento projekt je financován z E...

Přečíst celý článek
04. duben 2025
IT

12. ROČNÍK KONFERENCE MANAGEMENT, ZNALOSTI A PRAXE na téma Lidé a umělá inteligence ve firemní praxi

AI už není jen budoucnost – je to realita, která mění firemní prostředí, rozhodování i pracovní návyky. Jak se s tímto trendem vyrovnat a jak jej využít ve svůj prospěch? Přijďte si pro odpovědi na 12...

Přečíst celý článek
04. říjen 2024
IT

Pavel Ohnoutka: Bez digitální transformace to nepůjde

Skutečnost, že ve firmě požíváte Excel, Outlook nebo PDF Reader rozhodně neznamená, že je vaše firma dostatečně digitalizována a připravena na další rozvoj.

Přečíst celý článek