Členové České asociace interim managementu (CAIM) se snaží v současné nejisté době pomoci firmám, které se často kvůli mimořádným opatřením dostaly do nelehké finanční situace. Asociace proto pro podnikatele připravila dokument CAIM PRO FIRMY JAK PŘEŽÍT KRIZI 20201016.
Krizové řízení v praxi, aneb jak přežít krizi v podnikatelském prostředí
Výkyvy ekonomiky nejsou ničím neznámým ani výjimečným. Koronakrize je však mimořádná hlavně tím, že zasáhla a ještě zasáhne velkou část ekonomiky. Které firmy přežijí, nezáleží až tolik na tom, jak jsou velké a silné, ale jak se dokáží pružně přizpůsobit novým podmínkám. Většina českých podnikatelů a manažerů se snaží usilovně bojovat o přežití svých firem. Česká asociace interim managementu vnímá jako své poslání jim v tom napomoci a zkušenosti svých členů – interim manažerů - dává mimo jiné i tímto dokumentem všem zájemcům k dispozici.
Pro některé lídry firem nemusí být jednoduché poznat v jaké kondici se jejich firma právě nachází. Součástí přiloženého dokumentu je proto i „JEDNODUCHÝ „KONDIČNÍ“ TEST FIRMY“, kterým si management firmy anebo majitel může otestovat, v jakém stavu se firma nachází a zda je potřeba situaci řešit.
Více informací naleznete v přiloženém dokumentu nebo na webu asociaci www.caim.cz.
On-line workshop na krizové řízení v praxi
Česká asociace interim managementu také ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou Pardubického kraje, Královehradeckého kraje a Kraje Vysočina připravuje 2.12. od 10:00 hod. on-line webinář Krizové řízení v praxi.
Tématy webináře budou:
1. Krize a její příčiny
2. Důsledky krize
- Problémy cash-flow
- Problémy obchodu/odbytu
- Problémy dodávek/logistiky
- Personální problémy
- Ostatní interní problém
3. Zkušenosti – doporučení
- Obchod
- Služby, péče o zákazníky
- Interní procesy, plánování, výroba
- Nákup, logistika
- Finance a ekonomika, pohledávky, závazky
- Personalistika, komunikace
- Jak předejít insolvenci, problém insolvence
Součástí webináře bude i téma rizik statutárních orgánů v souvislosti s novelou zákona o obchodních korporacích, která bude platná od 1.1.2021. V této oblasti se bude hovořit zejména o:
- Riziku vrácení prospěchu (odměn) za období trvání funkce statutára
- Riziku vyloučení ze statutárních orgánů
- Kdy může statutár ručit svým majetkem za závazky společnosti
- Jak poznat, že je firma v insolvenci a povinnosti statutára s tím spojené
Přihlásit se můžete pomocí on-line formuláře ZDE. V rámci registrace je vyžadována informace o příslušnosti k hospodářské komoře. Podrobnosti o chystaném webináři Krizové řízení v praxi naleznete také níže v příloze.
Zdroj: CAIM
Dokumenty
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Hospodářská komora navrhuje pět kroků pro férovější a jednodušší podnikání v gastronomii
Zjednodušit pravidla, podpořit poctivé podnikatele, zlepšit pracovní podmínky a přitáhnout zpět mladé lidi do oboru. Hospodářská komora přichází s konkrétními návrhy, které mohou české gastronomii ote...
Konference Future-Proof Leadership
Přijďte zjistit ve středu 17. 9. 2025, jak můžete vnést udržitelnost do firemní strategie. Inspirujte se zkušenostmi skvělých řečníků a příklady z praxe. Zjistěte, jaké jsou trendy ve vnímání udržitel...
Celní dohoda EU a USA je deeskalací obchodní války. Skutečná výzva nyní čeká Evropu na vnitřním trhu
Evropa by měla na novou obchodní dohodu se Spojenými státy reagovat důrazem na zvýšení své vlastní konkurenceschopnosti – zejména odstraněním vnitřních překážek na jednotném trhu, omezením byrokracie ...