Tým projektu ProsperAMnet pracuje na vytvoření exportního Radaru - nástroje, který do budoucna pomůže posílit exportní aktivity pokročilých výrobců ve střední Evropě.
Exportní RADAR - Nástroj pro řízení vašeho exportu na mezinárodních trzích
Již v létě by mělo dojít ke spuštění pilotní verze Radaru, který budou moci vyzkoušet pokročilí výrobci napříč Evropou. Radar řeší mezinárodní strategie malých a středních podniků na zahraničních trzích, v nichž klíčovou roli hraje servitizace (= ekonomický termín, který označuje změnu průmyslové výroby).
Dle první certifikované manažerky v Evropě Alessandry Gruppi představuje servitizace velkou příležitost čelit nejen evolučním trendům vnitřního trhu, ale také využití příležitostí k rozvoji na nových zahraničních trzích zejména tam, kde kultura zákazníků není zakotvena v samotném produktu, ale spíše v užitkové hodnotě výrobku.
„Někdy se zdá že inovace mohou představovat pouze konkurenční výhodu v souvislosti se zlepšením výkonnosti výrobku nebo zlepšení efektivity výroby. Vskutku síla aplikace nových technologií 4.0 je dnes také na trhu a zákaznické frontě,“ uvedla Gruppi v rozhovoru pro newsletter projektu ProsperAMnet, který naleznete níže v příloze.
Na webových stránkách projektu si mohou společnosti najít také svého servisního experta. „Expert Hub Linking Centrum poskytuje přehled organizací na podporu podnikání ze sedmi zemí střední Evropy. Ty poskytují relevantní poradenství a informace , které potřebují firmy k tomu, aby posílily své dovednosti a kompetence týkající se inovací služeb a vývozu," doplnila Šárka Bělohlavová, manažerka projektu.
Projekt ProsperAMnet je podpořen programem Interreg CENTRAL EUROPE financovaným z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Dokumenty
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Digitalizace není revoluce, ale evoluce
Jak malé firmy zvládají digitalizaci účetnictví a proč se jim to opravdu vyplácí? Digitalizace účetnictví je dnes jednoduchý, finančně nenáročný proces, který zvládnou i malé firmy během několika d...
Konference Future-Proof Leadership
Přijďte zjistit ve středu 17. 9. 2025, jak můžete vnést udržitelnost do firemní strategie. Inspirujte se zkušenostmi skvělých řečníků a příklady z praxe. Zjistěte, jaké jsou trendy ve vnímání udržitel...
Celní dohoda EU a USA je deeskalací obchodní války. Skutečná výzva nyní čeká Evropu na vnitřním trhu
Evropa by měla na novou obchodní dohodu se Spojenými státy reagovat důrazem na zvýšení své vlastní konkurenceschopnosti – zejména odstraněním vnitřních překážek na jednotném trhu, omezením byrokracie ...