Aktuality

Žádost o mimořádnou okamžitou pomoc jednoduše, za pár minut a on-line

11. květen 2020
Legislativa a účetnictví Podpora podnikání

Ministerstvo práce a sociálních věcí maximálně zjednodušilo formulář žádosti o dávku mimořádné okamžité pomoci (MOP) z důvodu vážné mimořádné události spojené s COVID-19. Nový on-line formulář je uzpůsoben tak, aby jej žadatel ohrožený propadem příjmů během epidemie mohl snadno vyplnit a odeslat v průběhu několika minut.

Prostřednictvím MOP může být poskytnuta pomoc v situacích nepříznivého a mimořádného charakteru, kdy je potřeba poskytnout pomoc bezprostředně. MOP lze tedy poskytnout i z důvodu vážné mimořádné události souvislosti s vyhlášením nouzového stavu ve spojitosti s COVID-19.

O tuto jednorázovou dávku mohou tedy požádat lidé, kteří se prokazatelně ocitnou vlivem nedostatku prostředků ve finanční nouzi, a to opakovaně. Týká se to i rodičů dětí, kteří s nimi zůstanou doma na tzv. ošetřovném kvůli současné situaci kolem koronaviru.

MOP lze poskytnou na úhradu nákladů základních životních potřeb, jako jsou jídlo, nájem a energie, ošacení, hygienické potřeby, telefon či internet. Dávku naopak nelze poskytnout na úhradu léků, splátky dluhů, leasingů a hypoték nebo náklady spojené s podnikáním.

Pro účely dávky se posuzuje mimo jiné příjem všech osob ve společné domácnosti. Žádost o dávku musí být odůvodněná. Pro její rychlé vyřízení je třeba, aby byla kompletní a obsahovala všechny povinné přílohy. Úřad práce ČR může dávku poskytnout klientovi, jehož sociální a majetkové poměry mu neumožňují překonat nepříznivou situaci.

Více informací o MOP naleznete na webu Ministerstva práce a sociálních věcí.

Zjednodušený formulář žádosti je možné vyplnit a odeslat ZDE.

Zdroj: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

28. červenec 2025
Legislativa a účetnictví

Kontroly pod kontrolou: Aktualizovaná příručka radí podnikatelům, jak postupovat při kontrolách

Čeští podnikatelé jsou každoročně vystaveni desetitisícům kontrol.  Například jen živnostenské úřady uskutečnily v roce 2023 přes 34 600 kontrol, finanční správa pak jen loni dokončila téměř 9 800 daň...

Přečíst celý článek
08. červenec 2025
Legislativa a účetnictví

Změny v daních a odvodech 2025: Na co by si měli dát podnikatelé pozor?

Daňoví poplatníci se v letošním roce dočkali mnoha změn v daních i dalších odvodech státu. V některých případech platí, že se mění jen parametry, jinde došlo k výraznějším úpravám zákonů, které by pod...

Přečíst celý článek
04. červenec 2025
Legislativa a účetnictví

Nový zákon o regulaci lobbování

Dne 1. července 2025 nabývá účinnosti nový zákon č. 168/2025 Sb., který upravuje podmínky lobbování v České republice. Za účelem implementace zákona zpracovalo Ministerstvo spravedlnost dvě metodická ...

Přečíst celý článek