Vláda odškodní osoby výdělečně činné (OSVČ), kterým byly kvůli epidemii koronaviru uzavřeny provozovny, částkou 15 tisíc korun měsíčně. Po čtvrtečním jednání vlády 26. března to uvedla ministryně financí Alena Schillerová.
Vláda navrhuje živnostníky odškodnit 15 tisíci měsíčně
„Jde o 15 tisíc měsíčně pro OSVČ, kterým jsme zavřeli provozovny nebo jim znemožnili podnikat. Podmínky představím na vládě v pondělí,” řekla Schillerová. Na dotaz novinářů ministryně upřesnila, že částka se nebude danit – živnostníkům tedy skutečně bude vyplácena celá. „Tito živnostníci se ze dne na den ocitli bez příjmu. Chceme, aby tento stav mohli nějakým způsobem zvládnout,” dodala.
Legislativu, kterou její resort teprve připravuje, chce Schillerová schválit ve stavu legislativní nouze. Částku podle Schillerové budou vyplácet finanční úřady. Na přesné podobě legislativy podle ní pracují experti z ministerstva financí a Generálního finančního ředitelství.
Schillerová dále připomněla, že vláda již dříve schválila prominutí minimálních záloh na zdravotní a sociální pojištění. Minimální měsíční záloha na sociální pojištění letos činí 2 544 korun, na zdravotní 2 352 korun. Živnostníkům tedy stát na této položce odpustí celkem 29 376 korun.
Lidé nebo firmy nebudou mít možnost žádat o náhradu škod, které jim způsobí opatření vyhlášená v souvislosti s nouzovým stavem, potvrdil ve středu v televizi Prima šéf krizového štábu Roman Prymula.
Zdroj: Novinky.cz
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Čeští podnikatelé předali Evropské komisi podněty k revizi ETS. Volají po větší ochraně evropského průmyslu a předvídatelných podmínkách pro investice
Evropská klimatická politika musí více zohledňovat ekonomické dopady a posílit ochranu evropských výrobců před globální konkurencí. Na dnešním jednání se zástupci Evropské komise nad jejím návrhem rev...
Firmy čekají na rok 2027, první povinnosti podle CRA ale přijdou už teď v září
Evropské nařízení o kybernetické odolnosti (CRA) nabývá plné účinnosti až v prosinci 2027, jeho podstatná část však začíná platit s výrazným předstihem. Už 11. září 2026 vstupují v platnost předsunutá...
Hospodářská komora oceňuje minimalistické transpozice evropských směrnic
Minimalistická pravidla posilují právní jistotu. Hospodářská komora ČR vítá, že návrhy nových pravidel pro platformovou práci a transparentnost odměňování představují převážně minimalistickou trans...