Aktuality

Příroda a památky Česka by mohly přilákat turisty z Blízkého východu, kteří jsou pro české podnikatele v oblasti turismu jedním z důležitých trhů

03. únor 2023
Cestovní ruch Export

Obyvatelé zemí GCC (Gulf Cooperation Council) se nebojí investovat velké částky do svého cestování. Vybírají podle bezpečnosti, památek, přírody, zábavy i luxusního zboží destinací. Velmi populárními lákadly pro cestování jsou i wellness pobyty a místa z knih či filmů, což bylo zmíněné i na loňském exportním workshopu České centrály cestovního ruchu.

Turisté z Blízkého východu jsou jedním z důležitých trhů

Cesty do zahraničí obyvatel Spojených Arabských Emirátů, Saudské Arábie, Ománu, Kuvajtu, Kataru a Bahrajnu jsou hlavně s cílem relaxovat a objevovat. Lékařské ošetření a pracovní cesty jsou méně častými důvody pro opuštění těchto zemí. Destinace si vybírají na základě doporučení svých známých a cestují nejčastěji během letní sezony. Výběr cílové země závisí i na tom, zdali je zde možné navštívit mešity a modlitební místa. Také přístup k halal stravě, která je neposkvrněná a povolená pro jejich víru, je pro výběr klíčový.

„Před covidem do Česka přijelo téměř 30 tisíc návštěvníků ze Saúdské Arábie. Teď po covidu jich registrujeme sice jen 16 tisíc, pořád je to však k okolnostem nad očekávání dobrý výsledek. Analogická situace je u hostů z Emirátů, kterých k nám v roce 2019 přijelo také kolem 30 tisíc a od roku 2020 pak kvůli covidu počty výrazně klesly. Turisté z Blízkého východu jsou ochotni za dovolenou utrácet obrovské částky a mohou tak být pro české podnikatele jeden z důležitých trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget
a dodává: „Dlouhodobě jsou v provozu přímé lety z Dubaje a Dauhá do Prahy. Přes léto se povedlo ve spolupráci s letištěm Praha otevřít další přímé linky z Kuvajtu a Saudské Arábie. Pokud připočteme letecká spojení s Izraelem, patří Blízký východ k nejlépe dostupným destinacím.“

 

Atraktivní je lyžování, wellness pobyty i kulturní akce

Častými návštěvníky z blízkého východu jsou i Izraelci, kteří dbají na komfortní ubytování a neváhají utratit až 2 000 USD na osobu. Přes polovinu Izraelců vycestují do zahraničí minimálně jednou ročně, kde stráví 4 noci, pokud si chtějí odpočinout. Dovolené s dětmi jsou delší, přibližně 1 až 2 týdny do evropských zemí. Mají rádi kombinaci městské turistiky společně s výlety za přírodou. Atraktivní je pro ně lyžování, wellness pobyty či cesty za kulturními akcemi.

 

Exportní workshopy pro podnikatele

Několikrát do roka se konají exportní workshopy, které vedou ředitelé zahraničního zastoupení. V minulém roce se uskutečnilo celkem osm těchto seminářů. „Sérii loňských exportních workshopů odstartovalo setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux se Skandinávií. Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou. Předposlední schůzka se zaměřila na Spojené státy se Spojeným královstvím a seriál zakončil právě zdrojový trh Blízkého východu,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.  V tomto roce CzechTourism plánuje další exportní semináře.

 

Zdroj: www.czechtourism.cz


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

05. srpen 2025
Export

Celní dohoda EU a USA je deeskalací obchodní války. Skutečná výzva nyní čeká Evropu na vnitřním trhu

Evropa by měla na novou obchodní dohodu se Spojenými státy reagovat důrazem na zvýšení své vlastní konkurenceschopnosti – zejména odstraněním vnitřních překážek na jednotném trhu, omezením byrokracie ...

Přečíst celý článek
30. červenec 2025
Export

OCE: Úspěšní exportéři se dočkají dalšího ocenění. Inspirují ostatní

Příležitost zazářit mezi českou exportní elitou nabízí již šestý ročník soutěžního projektu Ocenění Českých Exportérů, který vyzdvihuje, podporuje a oceňuje ryze české firmy. O vítězích rozhodnou ekon...

Přečíst celý článek
21. červenec 2025
Export

Čtyřem z deseti českých exportérů klesá poptávka. O pojištění uvažuje násobně víc firem, než je počet současných pojištěných

S poklesem zahraniční poptávky aktuálně zápolí 43 procent českých exportujících firem. Čtvrtinu (26 procent) tuzemských exportérů nyní nejvíc pálí ztráta konkurenceschopnosti v důsledku vyšších náklad...

Přečíst celý článek