Vláda v pondělí 4. května 2020 schválila návrh Ministerstva financí, aby se elektronická evidence tržeb pro všechny vlny odložila do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.
Podnikatelé nebudou evidovat tržby do konce roku 2020
"Musíme pružně reagovat na závažnost krize a nechat ekonomiku pořádně nadechnout. V tuto chvílí je důležité, aby podniky vůbec fungovaly. Na priority řádného výběru daní a zajištění rovných podmínek pro byznys určitě nerezignujeme, ale s ohledem na vývoj situace považuji za rozumné s nimi několik měsíců počkat," říká ministryně financí Alena Schillerová. "Ti, co již tržby evidovali, získají čas na případné aktualizace certifikátů. Ti, kteří měli začít evidovat v poslední vlně, budou mít více času na přípravu," dodává Alena Schillerová.
Elektronická evidence tržeb byla původně pozastavena zvláštním zákonem Ministerstva financí přijatým Poslaneckou Sněmovnou 24. března, a to na období 3 měsíců po skončení nouzového stavu. To by v současnosti znamenalo start EET 19. srpna 2020. Novela tohoto zákona, která odklad prodlužuje do 1. ledna 2021, nyní míří do Poslanecké sněmovny. Ta jej projedná ve stavu legislativní nouze. Podnikatelé tak po dokončení legislativního procesu této novely získají o dalších bezmála pět měsíců navíc.
Zdroj: Ministerstvo financí ČR
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Čeští podnikatelé předali Evropské komisi podněty k revizi ETS. Volají po větší ochraně evropského průmyslu a předvídatelných podmínkách pro investice
Evropská klimatická politika musí více zohledňovat ekonomické dopady a posílit ochranu evropských výrobců před globální konkurencí. Na dnešním jednání se zástupci Evropské komise nad jejím návrhem rev...
Firmy čekají na rok 2027, první povinnosti podle CRA ale přijdou už teď v září
Evropské nařízení o kybernetické odolnosti (CRA) nabývá plné účinnosti až v prosinci 2027, jeho podstatná část však začíná platit s výrazným předstihem. Už 11. září 2026 vstupují v platnost předsunutá...
Hospodářská komora oceňuje minimalistické transpozice evropských směrnic
Minimalistická pravidla posilují právní jistotu. Hospodářská komora ČR vítá, že návrhy nových pravidel pro platformovou práci a transparentnost odměňování představují převážně minimalistickou trans...