Podnikatelé mohou od soboty 1. února 2020 v souvislosti s květnovým spuštěním třetí a čtvrté vlny elektronické evidence tržeb (EET) zažádat o zařazení do tzv. zvláštního čili off-line režimu evidence tržeb. Od května pak mohou tímto způsobem začít evidovat tržby.
Podnikatelé mohou požádat o off-line režim EET. Třetí a čtvrtá vlna se spustí v květnu
Zdroj: ČTK a Lidovky.cz, 1. února 2020
Mohou ho využít v případě, že nejsou plátci DPH, nemají více než dva zaměstnance a zároveň jejich příjmy z evidovaných tržeb za rok nepřesáhnout 600 tisíc korun. Další informace najdou zájemci na internetových stránkách finanční správy věnovaných EET.
V rámci zvláštního režimu nebude muset být podnikatel připojen k internetu a tržby v EET bude evidovat pomocí papírových účtenek, které dostane od finančního úřadu. Každé čtvrtletí by měl zaslat informace o tržbách na finanční úřad a mít na provozovně vyvěšené oznámení o využívaní EET ve zvláštním režimu.
První vlna EET, která se týkala hotelů a restaurací, odstartovala začátkem prosince 2016. Druhá, která se týkala obchodníků, začala v březnu 2017. Třetí a čtvrtá vlna, jejichž start odložilo rozhodnutí Ústavního soudu, se bude týkat od května podnikatelů, kteří dosud tržby neevidovali. Půjde například o řemeslníky, kadeřníky, advokáty, účetní, lékaře nebo taxikáře. Podle odhadů ministerstva financí by se do třetí a čtvrté vlny mělo zapojit zhruba 300 tisíc podnikatelů.
EET by podle předpokladů ministerstva měla letos do rozpočtu přinést 15,2 miliardy korun, z toho 2,4 miliardy korun souvisí s květnovým rozšířením EET. Podle dostupných informací je nyní do EET zapojeno 192 tisíc podnikatelů, kteří dosud zaevidovali 13 miliard účtenek.
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Čeští podnikatelé předali Evropské komisi podněty k revizi ETS. Volají po větší ochraně evropského průmyslu a předvídatelných podmínkách pro investice
Evropská klimatická politika musí více zohledňovat ekonomické dopady a posílit ochranu evropských výrobců před globální konkurencí. Na dnešním jednání se zástupci Evropské komise nad jejím návrhem rev...
Firmy čekají na rok 2027, první povinnosti podle CRA ale přijdou už teď v září
Evropské nařízení o kybernetické odolnosti (CRA) nabývá plné účinnosti až v prosinci 2027, jeho podstatná část však začíná platit s výrazným předstihem. Už 11. září 2026 vstupují v platnost předsunutá...
Hospodářská komora oceňuje minimalistické transpozice evropských směrnic
Minimalistická pravidla posilují právní jistotu. Hospodářská komora ČR vítá, že návrhy nových pravidel pro platformovou práci a transparentnost odměňování představují převážně minimalistickou trans...