Aktuality

Online finanční úřad se pro veřejnost spustí 28. února 2021

12. únor 2021
IT Legislativa a účetnictví

Finanční správa spouští pilotní provoz online finančního úřadu – MOJE daně. Ten je z pohledu bezpečnosti nezbytným předstupněm ke startu pro širokou veřejnost, který je připraven na 28. února 2021. Online finanční úřad nabídne lidem moderní, jednoduché a především online řešení jejich daňových povinností.

Spuštění závěrečné fáze a stanovení termínu startu online finančního úřadu na 28. února je pro Ministerstvo financí klíčové rozhodnutí. Od března díky tomu lidem umožní řešit své daňové povinnosti snadno a rychle z pohodlí jejich domova nebo kanceláře. A to nejen daň z příjmů fyzických osob podávanou a splatnou standardně k 1. dubnu, ale letos i daň z nemovitých věcí a daň silniční, které byly přesunuty ke stejnému termínu. Pokud navíc odešlete přiznání k dani z příjmů elektronicky, třeba právě prostřednictvím online finančního úřadu, dostanete na to ještě o jeden měsíc navíc, a to až do 3. května.

Ministerstvo financí a Finanční správa vybraly ve spolupráci s profesními komorami a asociacemi do pilotní fáze projektu skupinu zhruba 70 účastníků. Zastoupeno je široké spektrum uživatelů napříč ekonomickou a demografickou strukturou obyvatelstva, od zaměstnanců přes drobné živnostníky až po velké korporace. Jejich úkolem je ověřit nové služby a moderní daňové funkcionality před jejich zpřístupněním široké veřejnosti.

„Portál jsme zatím testovali v prostředí, které simulovalo realitu. To však nedokáže pokrýt všechna možná úskalí skutečného provozu,“ vysvětluje záměr pilotního provozu generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová a dodává: „Do pilotního provozu jdeme s uživateli, kteří již mají zkušenosti se současným portálem a budou v rámci testování využívat online finanční úřad pro své běžné daňové povinnosti. Své osobní zkušenosti s využíváním nových služeb a případné náměty na zlepšení nám budou průběžně předávat.“

Finanční správa se může v rámci ověřování nových služeb opřít o významné partnery, jakými jsou velké korporace se širokým zastoupením různých daní, daňoví poradci či IT specialisté.

Zdroj: Ministerstvo financí


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

15. červenec 2025
IT

Malé firmy se lépe adaptují na nové technologie, ale často jim chybějí kvalitní data

„Firmám často chybí byznys plán, plánování financí a průběžné vyhodnocování těchto plánů. Finančním tokům spousta podnikatelů i manažerů nerozumí a nechápou proč nemají peníze, když jsou v zisku,“ upo...

Přečíst celý článek
08. červenec 2025
Legislativa a účetnictví

Změny v daních a odvodech 2025: Na co by si měli dát podnikatelé pozor?

Daňoví poplatníci se v letošním roce dočkali mnoha změn v daních i dalších odvodech státu. V některých případech platí, že se mění jen parametry, jinde došlo k výraznějším úpravám zákonů, které by pod...

Přečíst celý článek
04. červenec 2025
Legislativa a účetnictví

Nový zákon o regulaci lobbování

Dne 1. července 2025 nabývá účinnosti nový zákon č. 168/2025 Sb., který upravuje podmínky lobbování v České republice. Za účelem implementace zákona zpracovalo Ministerstvo spravedlnost dvě metodická ...

Přečíst celý článek