Finanční správa spouští pilotní provoz online finančního úřadu – MOJE daně. Ten je z pohledu bezpečnosti nezbytným předstupněm ke startu pro širokou veřejnost, který je připraven na 28. února 2021. Online finanční úřad nabídne lidem moderní, jednoduché a především online řešení jejich daňových povinností.
Online finanční úřad se pro veřejnost spustí 28. února 2021
Spuštění závěrečné fáze a stanovení termínu startu online finančního úřadu na 28. února je pro Ministerstvo financí klíčové rozhodnutí. Od března díky tomu lidem umožní řešit své daňové povinnosti snadno a rychle z pohodlí jejich domova nebo kanceláře. A to nejen daň z příjmů fyzických osob podávanou a splatnou standardně k 1. dubnu, ale letos i daň z nemovitých věcí a daň silniční, které byly přesunuty ke stejnému termínu. Pokud navíc odešlete přiznání k dani z příjmů elektronicky, třeba právě prostřednictvím online finančního úřadu, dostanete na to ještě o jeden měsíc navíc, a to až do 3. května.
Ministerstvo financí a Finanční správa vybraly ve spolupráci s profesními komorami a asociacemi do pilotní fáze projektu skupinu zhruba 70 účastníků. Zastoupeno je široké spektrum uživatelů napříč ekonomickou a demografickou strukturou obyvatelstva, od zaměstnanců přes drobné živnostníky až po velké korporace. Jejich úkolem je ověřit nové služby a moderní daňové funkcionality před jejich zpřístupněním široké veřejnosti.
„Portál jsme zatím testovali v prostředí, které simulovalo realitu. To však nedokáže pokrýt všechna možná úskalí skutečného provozu,“ vysvětluje záměr pilotního provozu generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová a dodává: „Do pilotního provozu jdeme s uživateli, kteří již mají zkušenosti se současným portálem a budou v rámci testování využívat online finanční úřad pro své běžné daňové povinnosti. Své osobní zkušenosti s využíváním nových služeb a případné náměty na zlepšení nám budou průběžně předávat.“
Finanční správa se může v rámci ověřování nových služeb opřít o významné partnery, jakými jsou velké korporace se širokým zastoupením různých daní, daňoví poradci či IT specialisté.
Zdroj: Ministerstvo financí
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Aktuální informace k připomínkování legislativy
Dovolujeme si sdílet pravidelné aktivity HK ČR k připomínkování národní legislativy. Níže naleznete stručný přehled aktivit: V uplynulém týdnu (do 22. 10. 2025) jsme aktivně uplatnili připomí...
Evropa přichází o stovky miliard. Kdo brzdí jednotný trh EU? Jak zachránit ekonomiku?
Mimocelní bariéry dosahují ekvivalentu 110 % cel u služeb, což Evropu stojí až 700 miliard eur ročně. O kolik přesně přicházíme, jaké to má důsledky především a co by (nejen) politici měli udělat hned...
HK ČR: Aktuální informace k připomínkování legislativy
Níže naleznete souhrn aktivit národní legislativa, ke kterým byly uplatněny připomínky v uplynulém týdnu a o materiálech, které mají termín pro uplatnění v týdnu nadcházejícím .