Aktuality

Nová brožura podpoří prodloužení turistické sezóny na jihu Čech

19. srpen 2021
Byznys Tisková zpráva Cestovní ruch Podpora podnikání

Přestože je Jihočeský kraj za 2. čtvrtletí třetím nejnavštěvovanějším regionem republiky, zahraniční turisté zde stále chybí. Ani celková návštěvnost Česka nedosahuje třetiny objemu návštěv před pandemií v roce 2019. Sdružení cestovního ruchu při Jhk proto ve spolupráci s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu připravilo aktualizovanou brožuru Pestré jižní Čechy, která má podpořit prodloužení turistické sezóny na jihu Čech.

„Procestujte za pomoci naší nabídky jižní Čechy a poznejte nejen krásy rybníků, hlubokých lesů, skvostných památek a malebného selského baroka,“ tak láká turisty do Jihočeského kraje nová brožura Pestré jižní Čechy, která má podpořit podnikatele z turismu a gastronomie.

Ladislav Havel, předseda Sdružení cestovního ruchu při Jhk, přibližuje, kde tato prezentace bude k vidění: „Brožurky, které Jhk připravila společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu, budou dispozici ve všech provozovnách členů, kteří se v ní prezentují spolu s informačními centry v jižních Čechách a v Praze. Chceme tak upozornit návštěvníky regionu na zajímavé atrakce, tipy na restaurace a hotely a podpořit tak marketing k prodloužení turistické sezóny na podzim letošního roku.“

Ačkoliv se návštěvnost turistů v České republice po pěti čtvrtletích poklesu dostala do kladných čísel, stále nedosahuje ani třetiny objemu návštěv před pandemií v roce 2019, ukazují data Českého statistického úřadu. Podle nich je za 2. čtvrtletí roku 2021 nejnavštěvovanějším regionem hlavní město Praha (16,1 % republikového úhrnu), Jihočeský kraj si v polovině roku drží pomyslnou třetí příčku (149 884 hostů, tj. 9,6 % republikového úhrnu).

„Hotelům, ubytovacím zařízením a restauracím chybí zahraniční hosté. Sledujeme, a potvrzují to i čísla ČSÚ, že počty turistů ze zahraničí v Česku nedosahují ani desetiny příjezdů před covidovou krizí v roce 2019. Pozitivní ale je, že služeb namísto cizinců využívají čeští turisté. Proto jsme se rozhodli vydat brožuru Pestré jižní Čechy a podpořit tak jihočeské podnikatele s prezentací jejich nabídky hostům, kteří dorazí do našeho regionu,“ doplňuje ředitel Jihočeské hospodářské komory Luděk Keist.

Brožura s podtitulem Pestré jižní Čechy nabízí seznam ověřených atrakcí a služeb členů Jihočeské hospodářské komory, a to od hotelů, lázní a wellness, penzionů, kempů, tábořišť až po bary restaurace, volnočasové aktivity, loděnice či půjčovny.

Brožuru může být nápomocná jak českým, tak i zahraničním turistům. Stejně tak bude využitá i na řadě výstav a akcí, které jsou s turismem a prezentací regionu spojené. Brožura je vyhotovena ve třech cizojazyčných mutacích, tedy v českém, anglickém a německém jazyce a poskytuje informace o nabízených službách a kontakty na prezentující se subjekty. "Věříme, že brožura bude dalším z mnoha nástrojů, jak rozpohybovat cestovní ruch na jihu Čech, přilákat turisty a podpořit místní podnikatele, které v menší či větší míře zasáhly vládní omezení během koronavirové pandemie," uzavírá Luděk Keist. 

Brožuru si můžete stáhnout a prohlédnout níže v přiloženém souboru. 

 

 

Galerie

Dokumenty


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

12. srpen 2025
Cestovní ruch

Hospodářská komora navrhuje pět kroků pro férovější a jednodušší podnikání v gastronomii

Zjednodušit pravidla, podpořit poctivé podnikatele, zlepšit pracovní podmínky a přitáhnout zpět mladé lidi do oboru. Hospodářská komora přichází s konkrétními návrhy, které mohou české gastronomii ote...

Přečíst celý článek
08. srpen 2025
Byznys

Konference Future-Proof Leadership

Přijďte zjistit ve středu 17. 9. 2025, jak můžete vnést udržitelnost do firemní strategie. Inspirujte se zkušenostmi skvělých řečníků a příklady z praxe. Zjistěte, jaké jsou trendy ve vnímání udržitel...

Přečíst celý článek
05. srpen 2025
Byznys

Celní dohoda EU a USA je deeskalací obchodní války. Skutečná výzva nyní čeká Evropu na vnitřním trhu

Evropa by měla na novou obchodní dohodu se Spojenými státy reagovat důrazem na zvýšení své vlastní konkurenceschopnosti – zejména odstraněním vnitřních překážek na jednotném trhu, omezením byrokracie ...

Přečíst celý článek