Přestože je Jihočeský kraj za 2. čtvrtletí třetím nejnavštěvovanějším regionem republiky, zahraniční turisté zde stále chybí. Ani celková návštěvnost Česka nedosahuje třetiny objemu návštěv před pandemií v roce 2019. Sdružení cestovního ruchu při Jhk proto ve spolupráci s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu připravilo aktualizovanou brožuru Pestré jižní Čechy, která má podpořit prodloužení turistické sezóny na jihu Čech.
Nová brožura podpoří prodloužení turistické sezóny na jihu Čech
„Procestujte za pomoci naší nabídky jižní Čechy a poznejte nejen krásy rybníků, hlubokých lesů, skvostných památek a malebného selského baroka,“ tak láká turisty do Jihočeského kraje nová brožura Pestré jižní Čechy, která má podpořit podnikatele z turismu a gastronomie.
Ladislav Havel, předseda Sdružení cestovního ruchu při Jhk, přibližuje, kde tato prezentace bude k vidění: „Brožurky, které Jhk připravila společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu, budou dispozici ve všech provozovnách členů, kteří se v ní prezentují spolu s informačními centry v jižních Čechách a v Praze. Chceme tak upozornit návštěvníky regionu na zajímavé atrakce, tipy na restaurace a hotely a podpořit tak marketing k prodloužení turistické sezóny na podzim letošního roku.“
Ačkoliv se návštěvnost turistů v České republice po pěti čtvrtletích poklesu dostala do kladných čísel, stále nedosahuje ani třetiny objemu návštěv před pandemií v roce 2019, ukazují data Českého statistického úřadu. Podle nich je za 2. čtvrtletí roku 2021 nejnavštěvovanějším regionem hlavní město Praha (16,1 % republikového úhrnu), Jihočeský kraj si v polovině roku drží pomyslnou třetí příčku (149 884 hostů, tj. 9,6 % republikového úhrnu).
„Hotelům, ubytovacím zařízením a restauracím chybí zahraniční hosté. Sledujeme, a potvrzují to i čísla ČSÚ, že počty turistů ze zahraničí v Česku nedosahují ani desetiny příjezdů před covidovou krizí v roce 2019. Pozitivní ale je, že služeb namísto cizinců využívají čeští turisté. Proto jsme se rozhodli vydat brožuru Pestré jižní Čechy a podpořit tak jihočeské podnikatele s prezentací jejich nabídky hostům, kteří dorazí do našeho regionu,“ doplňuje ředitel Jihočeské hospodářské komory Luděk Keist.
Brožura s podtitulem Pestré jižní Čechy nabízí seznam ověřených atrakcí a služeb členů Jihočeské hospodářské komory, a to od hotelů, lázní a wellness, penzionů, kempů, tábořišť až po bary restaurace, volnočasové aktivity, loděnice či půjčovny.
Brožuru může být nápomocná jak českým, tak i zahraničním turistům. Stejně tak bude využitá i na řadě výstav a akcí, které jsou s turismem a prezentací regionu spojené. Brožura je vyhotovena ve třech cizojazyčných mutacích, tedy v českém, anglickém a německém jazyce a poskytuje informace o nabízených službách a kontakty na prezentující se subjekty. "Věříme, že brožura bude dalším z mnoha nástrojů, jak rozpohybovat cestovní ruch na jihu Čech, přilákat turisty a podpořit místní podnikatele, které v menší či větší míře zasáhly vládní omezení během koronavirové pandemie," uzavírá Luděk Keist.
Brožuru si můžete stáhnout a prohlédnout níže v přiloženém souboru.
Galerie
Dokumenty
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Hospodářská komora ocenila rekordní počet Nejlepších absolventů roku 2025
Ocenění si letos převzalo 378 absolventů z 37 škol napříč Českou republikou
Vyhlášení 2. veřejné soutěže v programu TWIST
Ministerstvo průmyslu a obchodu (dále jen „MPO“) vyhlásilo dne 30. října 2025 druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, podprogramu 1 „Aplikovaný výzkum ve strategických oblastech“. Veřejná soutěž je v...
Firmy hlásí zlepšení, ale nerovnoměrné. Optimismus sílí i v průmyslu
Po stagnaci v roce 2023 a slabém růstu ekonomiky v loňském roce hlásí firmy za první pololetí letošního roku mírné zlepšení a roste také jejich optimismus vůči druhému pololetí 2025. Oživení podle zář...