„Statistiky třetího čtvrtletí, tedy měsíců července, srpna a září, potvrdily, že Jihočeský kraj patří mezi nejatraktivnější turistické oblasti,“ říká jihočeský hejtman Martin Kuba. V počtu přenocování Jihočeský kraj drží stabilní linii zhruba 2,3 milionu návštěvníků za zmíněný kvartál.
Jižní Čechy mezi nejatraktivnějšími českými destinacemi. Vracejí se i zahraniční turisté, jejichž počet oproti loňsku stoupl dvojnásobně
jižní Čechy jedničkou pro rodiny s dětmi
"Jsme také jedničkou zejména pro rodiny s dětmi, nabídku pěší a cykloturistiky nově doplňujeme také postupným zkvalitňováním nabídky pro karavanisty, protože chceme být jihočeskou Skandinávií. Unikátnost pobytu na jihu podtrhuje, kromě nabídky pro adrenalinové zážitky, milovníky historie nebo třeba wellness pobyty, dlouhodobě naprosto zdravé životní prostředí,” doplnil hejtman Kuba.
Dvojnásobně stoupl počet zahraničních hostů
„Velmi dobrou zprávou je, že dvojnásobně stoupl počet zahraničních hostů na 300 tisíc návštěvníků oproti stejnému období loňského roku,“ přibližuje náměstek hejtmana Jihočeského kraje František Talíř, v jehož gesci je právě cestovní ruch. „Výpadek turistů z Asie a Ruska je evidentní, nicméně čísla potvrzující zájem ze zahraničí mají vzestupnou tendenci. Zahraniční klientele dominují hosté z Německa, v létě jich do jižních Čech přijelo téměř 40 tisíc. Následují Slováci a Rakušané (16 tisíc), Poláci poprvé předstihli Holanďany (9 a 7 tisíc).“
Statistiky potěší i jihočeské podnikatele
„Především pro jihočeské podnikatele je velmi důležité, že také průměrný počet přenocování jsou i nadále tři noci,“ upřesňuje Petr Soukup, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu. „Mezi kraji, mimo hlavní město Prahy, nocují lidé v jižních Čechách nejčastěji. Už od jara jsme nicméně předpokládali, že v prvních letních týdnech nastane doslova útok na přímořské destinace. Zájem turistů o český jih jsme se proto v tomto období snažili povzbudit intenzivními kampaněmi, které jsme kromě domácí nabídky směřovali také hlavně do sousedních států. Potěšující je v této souvislosti zejména vzestupný zájem ze strany polských turistů, který je reakcí na naši mimořádnou květnovou kampaň.“
Uvedené údaje Českého statistického úřadu jsou souhrnem dat z hromadných ubytovacích zařízení s počtem 10 a více lůžek, nezahrnují individuální a soukromé kapacity.
Zdroj: tisková zpráva Jihočeské centrály cestovního ruchu
Sdílet článek:
Vytisknout článekSouvisející články
Konference Future-Proof Leadership
Přijďte zjistit ve středu 17. 9. 2025, jak můžete vnést udržitelnost do firemní strategie. Inspirujte se zkušenostmi skvělých řečníků a příklady z praxe. Zjistěte, jaké jsou trendy ve vnímání udržitel...
Celní dohoda EU a USA je deeskalací obchodní války. Skutečná výzva nyní čeká Evropu na vnitřním trhu
Evropa by měla na novou obchodní dohodu se Spojenými státy reagovat důrazem na zvýšení své vlastní konkurenceschopnosti – zejména odstraněním vnitřních překážek na jednotném trhu, omezením byrokracie ...
Konzultační den Czechinvest pro firmy a podnikatele z Jihočeského kraje
Regionální kancelář agentury CzechInvest pro Jihočeský kraj si Vás spolu s partnerskými agenturami dovoluje pozvat na konzultační den pro firmy a podnikatele. Formou individuálních nebo online konzul...