Aktuality

10 nejčastějších chyb při vyplňování žádosti programu ANTIVIRUS

15. duben 2020
HR a personalistika Legislativa a účetnictví Koronavirus

Program ochrany zaměstnanosti Antivirus pomáhá firmám ochránit pracovní místa. Stát prostřednictvím Úřadu práce ČR kompenzuje firmám vyplacené prostředky. Žádost je plně elektronická. Na co si dát ale při vyplňování žádosti pozor? Vyhnětete se nejčastějším chybám.

Komu a za jakých podmínek budou kompenzace náležet?

Zaměstnavatelům, jejichž hospodářská činnost bude ohrožena v důsledku šíření nákazy, bude poskytován příspěvek na plnou či částečnou úhradu náhrad mezd, které budou zaměstnancům náležet z důvodu překážky na straně zaměstnance (nařízení karantény) nebo na straně zaměstnavatele (překážka – uzavření provozovny z důvodu nařízení vlády uzavřít provoz), bude-li prokázáno, že překážka v práci vznikla v důsledku nákazy COVID-19.

10 nejčastějších chyb při vyplňování a odeslání žádosti:

  1. chybějící údaje – ve formuláři jsou nevyplněná pole
  2. špatně vyplněné IČ – prosím, zkontrolujte!
  3. chybně vyplněné číslo bankovního účtu – v případě pochybností úřadu, nebude platba odeslána
  4. chybějící potvrzení o vlastnictví bankovního účtu – potvrzení je smlouva o zřízení účtu nebo potvrzení o vedení účtu, které banka vydá na počkání (nebo si jej můžete vytisknout ze svého internetového bankovnictví)
  5. odeslání pracovní verze – je nutné odeslat verzi finální, která má své identifikační znaky a podpis
  6. chybějící elektronický podpis – v případě, že zasíláte žádost e-mailem, nezapomeňte na elektronický podpis
  7. nepřejmenovávejte dokumenty při ukládání – každý dokument má své vygenerovaný název, který je ojedinělý a je spjatý s konkrétním žadatelem
  8. neposílejte dokumenty jednotlivě (žádost, dohodu, plnou moc…) – dokumenty zasílejte vždy společně – kapacita datové schránky je dostatečná
  9. chybějící plná moc – v případě, že zmocníte jinou osobu, aby jednala Vaším jménem, musíte doložit plnou moc
  10. chybějící zmocnění při využití cizí datové schránky

Celé video nejčastějších chyb při vyplňování žádosti od Ministerstva práce a sociálních věcí

ANTIVIRUS - Návod pro zaměstnavatele část: 1

ANTIVIRUS - Návod pro zaměstnavatele: část 2

 

Zdroj: MPSV, Jihočeská společnost pro rozvoj lidských zdrojů


Sdílet článek:

Vytisknout článek

Související články

26. září 2025
HR a personalistika

Sekce zaměstnanosti Hospodářské komory si stanovila čtyři priority, na které se zaměří v příštím období

Hlavními prioritami jsou digitalizace, rovné odměňování, dohody a zkrácené úvazky a také cena práce.  

Přečíst celý článek
23. září 2025
HR a personalistika Legislativa a účetnictví

Nová povinnost pro zaměstnavatele: Nástup cizince musí hlásit ještě před započetím práce

Od 1. října 2025 vstupuje v platnost nová povinnost pro všechny zaměstnavatele, kteří přijímají do pracovního poměru cizince – včetně občanů Slovenské republiky. Zaměstnavatelé nově musí ohlásit ná...

Přečíst celý článek
26. srpen 2025
Legislativa a účetnictví

Náklady, které podnikatelé často přehlížejí

Podnikatelé často platí víc na daních jen proto, že nevyužívají všechny možnosti, které jim zákon nabízí. V článku se podíváme na nejčastější přehlížené náklady, díky nimž můžete ušetřit tisíce korun ...

Přečíst celý článek